لزوم فراهم‌سازی زمینه مهارت‌آموزی و کارآفرینی برای زندانیان
کد خبر: 4131069
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
استاندار سیستان‌و‌بلوچستان بیان کرد:

لزوم فراهم‌سازی زمینه مهارت‌آموزی و کارآفرینی برای زندانیان

استاندار سیستان‌و‌بلوچستان ضمن تأکید بر ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم به‌منظور ایجاد بسترسازی مناسب و پویا در راستای حمایت مؤثر و کارآمد از خانواده زندانیان، گفت: نداشتن مهارت شغلی یکی از علل اصلی بیکاری و بزهکاری در جامعه است.

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، به نقل از روابط عمومی استانداری، محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان شامگاه، 13 فروردین‌ماه در دیدار با خسروی، مدیرکل زندان‌های استان بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود در بخش شیلات و دامداری، فرآوری محصولات کشاورزی و برش انواع سنگ‌های معدنی و تزئینی توسط این نهاد تأکید کرد.
 
استاندار سیستان و بلوچستان ضمن تأکید بر ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم به‌منظور ایجاد بسترسازی مناسب و پویا در راستای حمایت مؤثر و کارآمد از خانواده زندانیان، گفت: نداشتن یک مهارت شغلی یکی از علل اصلی بیکاری و بزهکاری در جامعه می‌باشد.
 
محمد کرمی ادامه داد: اگر بتوانیم زمینه مهارت‌آموزی را برای زندانیان در دوران محکومیت براساس شرایط بازار و علاقه اولیه آنها که اشتغال و درآمدزا باشد، فراهم کنیم و پشتیبانی لازم را از آنها به‌عمل آوریم پس از سپری کردن دوران محکومیت با شروع یک کسب و کار خوب مسیر زندگی خود را تغییر داده و به‌جای سربار بودن در جامعه می‌تواند یک فرد مفید برای خود و اقتصاد خانواده باشد.
 
همچنین در این جلسه موضوعات رسیدگی به خانواده زندانیان، تسهیل جذب تسهیلات برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری، حمایت از کارآفرینی و مهارت‌آموزی در زندان مورد بحث قرار گرفت.
انتهای پیام
captcha