اجرای طرح «ضیافت الهی» در کردستان
کد خبر: 4131354
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸

اجرای طرح «ضیافت الهی» در کردستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از اجرای طرح «ضیافت الهی» در ۱۳ بقعه متبرکه استان خبر داد و گفت: طرح ضیافت الهی از ابتدای ماه مبارک رمضان در سطح استان آغاز شده است.

محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان

حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا، با اشاره به اجرای طرح ضیافت الهی در کردستان گفت: این طرح از سوم فروردین‌ماه تا سوم اردیبهشت‌ در سطح 13بقعه شاخص استان کردستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اجرای این طرح در سطح شهرستان‌های بیجار، قروه، سنندج افزود: طرح ضیافت الهی در شش بقعه شهرستان بیجار، سه بقعه در سنندج و چهار بقعه در شهرستان قروه برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از برگزاری کرسی‌های تلاوت و تدبر در قرآن خبر داد و بیان کرد: در راستای اجرای طرح ضیافت الهی حجت‌الاسلام حسین شم‌آبادی، از مفسران کشوری قرآن کریم طی ماه مبارک رمضان در ادارات، مساجد، زندان‌ها، حوزه‌های علمیه دو شهرستان بیجار و قروه به تفسیر آیات قرآن خواهد پرداخت.

وی ادامه داد: انجام فعالیت‌های عبادی و تبلیغی از جمله اقامه نماز جماعت، سخنرانی، مراسم دعا، مناجات، فعالیت‌های قرآنی شامل برگزاری جلسات تفسیر، محافل انس با قرآن، ترتیل‌خوانی، جزءخوانی، فعالیت اجتماعی و خیریه، افطاری ساده، برگزاری مراسم شاخص ماه مبارک رمضان از جمله احیای شب‌های قدر، گرامیداشت امام حسن(ع) و حضرت خدیجه(س) از جمله برنامه‌های ضیافت الهی در بقاع متبرکه است.

مدیرکل اوقاف استان کردستان با اشاره به برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع شاخص استان کردستان افزود: این خیمه‌ها شامل غرفه‌های پاسخگویی به سؤالات شرعی، تربیت فرزند، گفتمان‌های دینی، تصحیح قرائت نماز، کودک و نوجوان، مشاوره با حضور روحانی متخصص فعال هستند.

وی فعالیت‌های قرآنی را از برجسته‌ترین برنامه‌های طرح ضیافت الهی دانست و گفت: برنامه جزء‌خوانی و ختم قرآن کریم با حضور قاریان برجسته استان در مسجد جامع سنندج و به صورت پخش زنده تلویزیونی با همکاری صدا‌و‌سیما و سایر مراکز فرهنگی استان در طرح ضیافت الهی همه روزه برگزار می‌شود.

کاروند یادآور شد: اجرای برنامه‌های ویژه بانوان، جوانان و نوجوانان شامل بیان احکام تخصصی، کلاس‌های قرائت و روخوانی، ترتیل‌خوانی قرآن کریم، جلسات تفسیری و اخلاقی، داستان‌های قرآنی، مباحث اخلاقی و اجتماعی و افطاری ساده در دستور کار 13 بقاع مجری طرح ضیافت الهی استان کردستان است.

انتهای پیام
captcha