زیست عفیفانه در جامعه رواج پیدا کند
کد خبر: 4132098
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷
امام جمعه بخش مرکزی یزد:

زیست عفیفانه در جامعه رواج پیدا کند

آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی با اشاره به اینکه زیست عفیفانه مورد تهاجم قرار گرفته است بر رواج این امر در سطح جامعه تأکید کرد و گفت: زیست عفیفانه به روش‌های مؤثر و مفید جهادی نیاز دارد.

سیدمحمد کاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد، امروز، 18 فروردین‌ماه در خطبه‌های این هفته با اشاره به اینکه هیچ عبادت و حرکتی در فرهنگ اسلامی منهای پیوست اجتماعی و فرهنگی نیست گفت: تقوای الهی مجموعه‌ای از پیوست‌های دینی و سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است و در همه عرصه‌ها باید رعایت تقوا کنیم و در هر جا و جایگاهی که هستیم باید گناهانی را که می‌تواند دست و پا گیر ما باشد از آن‌ها دوری کنیم.

وی ادامه داد: یکی از سرمایه‌های گرانقدری از امیرالمؤمنین علی(ع) برای ما به یادگار مانده که خطابه‌ها، نامه‌ها، کلمه‌ها و حکمت‌های ارزشمند آن بزرگوار است. مطلبی در خطبه 133 از نهج‌البلاغه آمده و بر پایه همین جمله است که حکومت اسلامی شکل گرفته و بر پایه همین جمله است که باید این حکومت سیاست‌گذاری دوام عمر خودش را هم شکل دهد. امام خمینی(ره) نیز بر همین اساس حکومت اسلامی را شکل داد و مقام معظم رهبری بر همین اساس این حکومت را تثبیت کرد.

مدرسی افزود: مولا علی(ع) فرمود: من برای چهار هدف اساسی این زمام و این جلوداری را در دست گرفتم، و برای این حکومت اسلامی را در دست گرفتم تا فرهنگ دین تو را در جامعه گسترش دهم، شهرهای مردم مسلمان را آباد کنم، مظلوم احساس امنیت داشته باشد و حدود الهی را در جامعه اسلامی پیاده کنم و این فلسفه تشکیل نظام اسلامی از دیدگاه حضرت علی (ع) است.

فلسفه تشکیل نظام اسلامی از دیدگاه علی(ع)

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: اولین فلسفه تشکیل نظام اسلامی گسترش فرهنگ دینی است، این گسترش فرهنگ دینی نیاز به ابزار دارد و اگر حکومت اسلامی نباشد، نمی‌توانیم فرهنگ دینی را گسترش دهیم. دومین هدف عبارت است از عمران و آبادانی عادلانه، به تعبیر امروز پیشرفت در جامعه اسلامی در عرصه‌های مختلف، و سومین هدف امنیت‌آفرینی در جامعه برای همه اقشار، و چهارمین هدف اگر کسانی در مقابل این امور قد علم کردند حدود الهی را در حق آنها اجرا کنیم.

مدرسی گفت: طبیعی است در هر جامعه‌ای عده‌ای ممکن است مخالفت داشته باشند با فرهنگ اسلامی، ارکان دین خدا و با پیشرفت کشور آن هم همراه با عدالت، لذا حکومت اسلامی وظیفه دارد در مقابل این‌ها قد علم کند اما این در مرحله آخر است. امروز برای دفاع از ارزش‌های اسلامی همه باید اقدام کنیم و هیچ کسی نباید خودش را بدون مسئولیت ببیند.

وی با تقدیر از حرکت‌های خودجوش نسبت به دفاع از ارزش‌های اسلامی و در قالب‌های مختلف گفت: امروز کم نداریم حرکت‌های خودجوشی که برای دفاع و تبیین ارزش‌های اسلامی در جامعه ما شکل می‌گیرد. البته این حرکت‌ها باید در راستای سلامت و امنیت اجتماع باشد و عمدتاً امروز با توجه به ضرورت زمان برای توسعه زیست عفیفانه در جامعه باشد. باید زیست عفیفانه در جامعه رواج پیدا کند. امروز احساس می‌کنیم سلامت اجتماعی در معرض خطر است چون زیست عفیفانه مورد تهاجم قرار گرفته است و در این زمینه باید مواجهه با نگاهی جامع، عاقلانه، هنرمندانه، عالمانه و کارشناسانه داشته باشیم و در این زمینه از روش‌های اثرگذار استفاده کنیم. از نگاه دیگر جهادی باشد و توده‌های مردم همه و همه در این زمینه احساس مسئولیت کنند. 

وی بیان کرد: زیست عفیفانه به روش‌های مؤثر و مفید جهادی نیاز دارد، لذا همه باید در این زمینه ایفای نقش کنیم بدون هماهنگی با مسئولان مرتبط نیز امکان انجام چنین حرکت‌های جهادی نیست و گاهی خودزنی می‌شود. این امر باید وحدت‌آفرین نیز باشد چرا که اگر قرار باشد حرکت‌های جهادی عفیفانه ما برای مبارزه با بی‌حجابی وحدت‌شکن باشد این مورد نظر مقام معظم رهبری نیست و لذا باید همراه با وحدت داشت. امروز دشمن می‌خواهد نیروهای انقلاب را در مقابل هم قرار دهد. عزیزان نیروهای انقلاب توجه داشته باشید ما نباید در مقابل یکدیگر صف‌آرایی کنیم، چراکه دشمن می‌خواهد بین نیروهای انقلاب تفرقه ایجاد کند.

انتهای پیام
captcha