استقبال مسلمانان صربستان از حافظ و قاری ایرانی
کد خبر: 4134828
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴

استقبال مسلمانان صربستان از حافظ و قاری ایرانی

مسلمانان صربستان از محمود نوروزی‌ فراهانی، حافظ و قاری قرآن کریم اعزامی از اداره‌کل بین‌المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی استقبال کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در چارچوب سفر محمود نوروزی‌ فراهانی، حافظ و قاری قرآن کریم اعزامی از مرکز بین‌المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به صربستان، برنامه‌های مختلف تلاوت قرآن کریم با هماهنگی رایزنی فرهنگی کشورمان در شهرهای مختلف این کشور اجرا شد.

این قاری ایرانی که به درخواست جامعه اسلامی صربستان در ایام ماه رمضان به صربستان اعزام شده بود، علاوه بر برنامه‌های تلاوت قرآن در مسجد بایراکلی بلگراد، در محافل انس با قرآن شهرهای نیش، لسکواتس و بور در جنوب شرقی صربستان نیز شرکت کرد.

در برنامه شهر بور که 26 فروردین ماه برگزار شد، رشید حسن‌پور، سفیر و امیر پورپزشک، رایزن فرهنگی ایران در صربستان نیز به دعوت امام جماعت این شهر و مفتی صربستان نیز حضور یافتند که با استقبال گرم مسلمانان روبرو شد.

حسن‌پور در سخنانی، با ابراز خوشحالی از حضور در جمع صمیمی مسلمانان شهر بور با تشریح سیاست جمهوری اسلامی ایران در ایجاد وحدت و همدلی و تعامل با مسلمانان جهان، تعیین روز قدس از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام راحل را یادآوری کرد و ضرورت حمایت از ملت فلسطین را مورد تأکید قرار داد.

سفیر کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران نسبت به همه مسلمانان جهان احساس تعهد و مسئولیت دارد و ما تلاش خواهیم کرد، ارتباط خود را به خصوص در زمینه فرهنگی تقویت کنیم.

مصطفی یوسف اسپاهیچ، مفتی بلگراد نیز مراتب قدردانی خود را از حضور سفیر و همراهان ابراز کرد و گفت: تنها کشوری که دعوت مسلمانان این شهر را پاسخ داد و در این برنامه شرکت کرد، ایران بود.

انتهای پیام
captcha