نماز جلوه‌ای از خشوع بنده در مقابل خداوند است
کد خبر: 4136001
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰

نماز جلوه‌ای از خشوع بنده در مقابل خداوند است

امام‌جمعه چهاربرج گفت: نماز جلوه‌ای زیبا و باشکوه از خشوع بندگان در مقابل خداوند متعال است، که نماز جماعت عظمتی دوچندان دارد.

نماز جلوه‌ای از خشوع بنده در مقابل خداوند استبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام اصغر جلالی، امام‌جمعه چهاربرج، امروز دوم اردیبهشت در خطبه‌های نماز عیدفطر این شهرستان، گفت: نماز جلوه‌ای زیبا و باشکوه از خضوع بندگان در مقابل خداوند متعال به شمار می‌رود، به‌طوری‌که برپایی نماز جماعت از اهمیت بیشتری برخوردار است، چون خشوع و خضوع را به‌معنای‌واقعی متجلی می‌کند.

وی از زحمات فعالان فرهنگی در برگزاری مراسم‌های ماه مبارک رمضان قدردانی کرد، گفت: روحانی‌ها، علما، خادمان مساجد و یکایک مردم تلاش کردند، تا لحظه‌هایی به‌یاد ماندنی در این ماه ثبت و ماندگار شوند، که این موضوع قابل ارج است.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه، به خاطر وجود این روح همدلی و وحدت باید خداوند را شاکر باشیم، ادامه داد: خیرین، بسیج و هیئت‌ امنای مساجد در این ایام به‌خوبی درخشیدند، لحظات ارزشمندی را خلق کردند، که امید است، صحنه‌های مشابه را در همه ایام شاهد شویم.

حجت‌الاسلام جلالی با بیان اینکه خدمت به قرآن و مردم آن هم در شرایط روزه به طور قطع نزد خداوند پاداش دارد، اضافه کرد: هر عمل اعم از ریز یا درشت، ثواب یا گناه در ترازوی عدالت سنجیده خواهد شد.

وی فرا رسیدن عید فطر، روز پاداش گرفتن و رویت رحمت الهی را تبریک گفت، افزود: عید فطر عید پاداش برای بندگان محسوب می‌شود، به‌طوری‌که با روزه و نماز توانسته‌ایم، خودمان را به خداوند نزدیک کنیم، پس لازم است، تلاش کنیم، این روحیه‌ای که ایجاد شده است، حفظ کرده، همواره از ارتکاب گناهان مختلف هرچند به ظاهر کوچک بپرهیزیم.

انتهای پیام
captcha