جلوی تهاجم فرهنگی را نگیریم دیگر نمی‌توان کاری کرد
کد خبر: 4140430
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲

جلوی تهاجم فرهنگی را نگیریم دیگر نمی‌توان کاری کرد

امام جمعه ملایر گفت: تهاجم فرهنگی میلی متری به جلو می‌آید و یک روز به خودمان می‌آییم که دیگر کار از کار گذشته است، ده سال پیش چه کسی تصور می‌کرد فرهنگ غرب در جامعه ما آنقدر نفوذ کند که شاهد وضعیت بی‌حجابی امروز در کشور باشیم.

حجت‌ الاسلام محمدعلی ارزنده امام جمعه ملایربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمد علی ارزنده امام جمعه ملایر امروز ۲۲ اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه ملایر ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: مقام و جایگاه حضرات معصومین فراتر از درک و فهم و تصور ماست.

وی با بیان اینکه حقیقت امامت نورانیت است، افزود: لازمه شناخت امام این است که ما روح و درک و باطنمان را صیقل دهیم و در شعاع نور آنها قرار بگیریم.

امام جمعه ملایر به شخصیت و فضایل امام جعفر صادق(ع) اشاره کرد و افزود: ایشان در خصوص شیعیان فرمودند «برای ما زینت باشید و مایه سرافکندگی نباشید» امروز عمل و رفتار ما به عنوان شیعه باید در راه، روش و سیره ائمه اطهار باشد ادعای شیعه بودن نکنیم در همه ابعاد زندگی در مسیر ائمه باشیم.

ارزنده تصریح کرد: شیعه واقعی بودن عمل کردن در رفتار، کردار و گفتار در سیره ائمه اطهار بودن است و اگر معرفت و توفیق درک ائمه را داشته باشیم شیعه واقعی هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با گریزی به تاریخ آندلس و موفقیت‌های آن زمان مسلمانان گفت: وقتی دشمنان پیشرفت‌ها و موفقیت‌های مسلمانان آندلس را دیدند با توطئه، نیرنگ و از راه‌های مختلف این کشور را به فساد و تباهی کشیدند، امروز تجربه آندلس و کشورهایی که انقلاب‌های رنگین داشتند و به وعده وعید دشمن دل بستند باید برای ما یک تجربه باشد.

ارزنده با اشاره به اینکه متاسفانه امروز در کشور ما نیز بسیار از ناهنجاری‌هایی را که با دین مبین اسلام مغایرت دارد را می‌بینیم، افزود: امروز مسئله بی‌حجابی و بد حجابی به عنوان یک امر عادی در جامعه موسوم شده و همه ما نیز بی تفاوت از کنار این مسئله می‌گذریم.

وی ضمن انتقاد از مسئولان، متدینین و کسانی که در برابر مسئله بی‌حجابی بی تفاوت بوده و هر روز توجیه می‌کنند، گفت: تا کی می‌خواهید با توجیه به کارتان ادامه دهید و انگار نه انگار که اتفاقی افتاده است. آیا وقت آن نرسیده که از تاریخ آندلس عبرت بگیریم مسئولان چرا هیچ حرکتی نمی‌کنند بد حجابی دیگر از مسئله روسری برداشتن فرارتر رفته و حتی بانوان محجبه ما نیز از حرکات برخی بانوان بی‌حجاب شرم می‌کنند تا چه برسد به مردان جامعه، باید هر چه زودتر فکری برای این ناهنجاری‌ها بشود.

وی اضافه کرد: تهاجم فرهنگی میلی متری به جلو می‌آید و یک روز به خودمان می‌آییم که دیگر کار از کار گذشته است، ده سال پیش چه کسی تصور می‌کرد فرهنگ غرب امروز در جامعه ما آنقدر نفوذ کند که شاهد این وضعیت در کشور باشیم.

ارزنده با بیان اینکه ما باید خاکریزها را از دشمن بگیریم نه اینکه خودمان برای دشمن خاکریز درست کنیم و فرهنگ غرب را در کشور حاکم کنیم، تاکید کرد: همه کسانی که دم از شهدا می‌زنند و در این کشور مسئولیت دارند بدانید مگر پیام شهدا در وصیت نامه‌هایشان چه بوده، مهمترین وصیت شهدا ولایت مداری و تاکید بر حفظ حجاب بوده است.

ارزنده تاکید کرد: آیا وقت آن نرسیده که در مسیر شهدا حرکت انقلابی مسئولان را ببینیم چرا با سلبریتی‌هایی که مروج بد حجابی و بی حجابی هستند با جدیت برخورد نمی‌شود.

وی در ادامه به هفته گرامیداشت هلال احمر اشاره کرد و افزود: هلال احمر یک سازمان مردم نهادی است که وابستگی دولتی ندارد و در همه بحران‌ها و حوادت نه تنها در کشور بلکه فراتر از مرزها و در دیگر کشورها حرکات انسان دوستانه درد.

خطیب جمعه ملایر جوانان هلال احمر و داوطلب این سازمان را بسیجیانی بی ادعا،جان بر کف، فهیم و متدین و انقلابی دانست که از جان و تمام توان خود برای مردم مایه می‌گذارند و در ایام نوروز، تابستان، زمستان، تهییه بسته های معیشتی که جای تقدیر دارند و باید حقشان ادا شود.

انتهای پیام
captcha