اجرای ویژه برنامه‌های دخترانه با محوریت نشاط و امیدآفرینی اجتماعی
کد خبر: 4140687
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷
میکائیل باقری خبر داد؛

اجرای ویژه برنامه‌های دخترانه با محوریت نشاط و امیدآفرینی اجتماعی

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: محور برنامه‌های دهه کرامت امسال نقش و جایگاه دختران در نشاط و امیدآفرینی اجتماعی خواهد بود.

میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به ایام دهه کرامت گفت: دهه کرامت همه ساله از سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز می‌شود و تا سالروز میلاد حضرت امام رضا(ع) ادامه دارد. برنامه‌های دهه کرامت از ۳۱ اردیبهشت تا دهم خرداد در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: شعار محوری دهه کرامت امسال «اخلاق اجتماعی، نشاط و امیدآفرینی» است و تلاش شده با توجه به همزمانی این ایام با امتحانات دانش‌آموزان با کمک والدین، همکاران و مسئولان هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزی برنامه‌های ویژه و متنوعی طراحی و اجرا کنند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ظرفیت الگویی حضرت معصومه(س) در تربیت دختران امروز و مادران آینده گفت: برای مواجهه با نفوذ فرهنگ شیطانی و غربی باید به این بانوی اسلام تمسک کنیم. محور برنامه‌های دهه کرامت امسال نقش و جایگاه دختران در نشاط و امیدآفرینی اجتماعی خواهد بود. امیدواریم این شعار با تلاش و همت همکاران در استان‌های مختلف و با اجرای طرح‌ها و پویش‌های متنوع عملیاتی شود.

باقری تأکید کرد: مردمی‌سازی فعالیت‌ها، گسترش فرهنگ رضوی، زمینه‌سازی و التزام عملی به ارزش‌های اخلاقی، تجلیل از دانش‌آموزان دختر و تسری نشاط اجتماعی در میان آنان در دهه کرامت مدنظر است. این دهه ظرفیت خوبی در راستای مشارکت اولیا و دانش‌آموزان در ترویج فرهنگ رضوی است.

وی از برگزاری پویش «حضرت معصومه(س)، بهترین دختر دنیا»، همسو با برنامه‌های آستان مقدس حضرت معصومه(س) خبر داد و گفت: علاوه بر این، همایش دختر پدری با عنوان «دختر بابا»، پخش زنده ویژه برنامه‌های روزهای میلاد در حرم‌های چهارگانه با محوریت استان‌های قم، تهران، فارس و خراسان رضوی و پخش زنده ویژه برنامه‌های سایر استان‌ها در کانال‌های وزارتخانه در شبکه شاد و پخش محفل انس با قرآن، طرح اسوه، معرفی دختران شاخص قرآنی، علمی، هنری و... در کانال‌های تخصصی مرتبط با رویکرد عفاف و حجاب را تدارک دیده‌ایم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: همچنین برنامه «۱۰ شب، ۱۰ حدیث» سه زبانه در مورد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع)، طرح «ماه و خورشید»، حضرت معصومه(س) از دیدگاه امام رضا(ع)، اجرای مسابقه از زیارتنامه حضرت معصومه(س) و زیارت مخصوص امام رضا(ع) در دو بخش دانش‌آموزان و فرهنگیان، پویش و مسابقه «فدای دخترم» و ارسال عکس‌های خاص و زیبای پدران و دختران، پویش «دلگویه» زیارت اولی‌ها، فیلم‌های ۳۰ ثانیه‌ای از بیان حس کودکانه در اولین زیارت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) ویژه دانش‌آموزان ابتدایی، مسابقه قرائت صلوات خاصه امام رضا‌(ع) ویژه همکاران در دو بخش آقایان و بانوان، مسابقه مقاله نویسی در خصوص سیره و سبک زندگی حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) ویژه همکاران از دیگر برنامه‌های اداره کل قرآن، عترت و نماز است.

انتهای پیام
captcha