اعلام برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دهه کرامت
کد خبر: 4141910
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱

اعلام برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دهه کرامت

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه‌های این مرکز در دهه کرامت را اعلام کرد.

فروهر معدنی، مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفت‌وگو با ایکنا در رابطه با برنامه‌های این مرکز در دهه کرامت گفت: کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دهه کرامت که با میلاد حضرت معصومه‌(س) آغاز و با میلاد امام رضا(ع) ختم می‌شود برنامه‌های متنوعی را در استان‌ها و مراکز کل کشور با هدف گرامیداشت میلاد امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، اکرام دختران، پرورش حس دینی، ایجاد بستر مناسب برای شناخت ویژگی‌های ائمه اطهار(ع) و ایجاد شادی و نشاط اجتماعی طراحی و پیش‌بینی کرده است که اجرا خواهند شد.

وی ادامه داد: برنامه‌های تدارک دیده شده برای دهه کرامت عبارت‌اند از مهرواره کوثرانه به مناسبت روز دختر، دومین مهرواره بین‌المللی گنبد کبوتران، نشست انجمن‌ها ویژه مادران و دختران، برگزاری نمایشگاه آثار برگزیده مهرواره نیایش در خراسان جنوبی، اجرای پیک امید و امداد فرهنگی در استان‌هایی که قدمگاه امام رضا(ع) است، پویش خدمت کریمانه، ویژه‌برنامه ریحانه، جشن بزرگ دختران آفتاب، قصه‌های عطر یاس در استان کهگیلویه و بویراحمد، برنامه بهشتیان کوچک در استان همدان، برگزاری جشن تکلیف دختران و پسران در اکثر مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دوستی با خدا و فرشته‌ها در استان کرمانشاه، دختران ایران‌زمین در استان کردستان، پویش مادرانه در خراسان رضوی، تجلیل از دختران و مداران توانمند، برگزاری کارگاه‌های هنری و ادبی ویژه مادران و دختران، نشست‌های تخصصی ویژه اعضا و والدین با حضور کارشناسان مذهبی.

معدنی در رابطه با مهرواره کوثر و گنبد کبوتران بیان کرد: این برنامه‌ها در اکثر استان‌ها برای اکرام دختران برگزار می‌شود و دختران با مادران خود حضور خواهند داشت. به همین منظور جشنواره‌های مختلفی برای اعضا برنامه‌ریزی شده که در قالب کارگاه‌ها و بازی‌هایی است که بچه‌ها می‌توانند با مادران خود داشته باشند. این برنامه‌ها همراه با جشن و شادی ویژه بچه‌هاست.

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رابطه با کارگاه‌های که برگزار خواهد شد، بیان کرد: کارگاه‌های مختلفی با موضوع نگرشی و بینشی، مهارتی، کاردستی، نقاشی، نوشتن خلاق و جشنواره غذا برگزار خواهد شد. کارگاه‌های نگرشی و بینشی با حضور متخصصان برگزار خواهد بود و به موضوع نحوه رفتار با فرزندان دختر و چگونگی تعامل مؤثر مادران و دختران پرداخته می‌شود. همچنین در کنار این کارگاه‌ها نمایشگاهی از آثار اعضا برگزار می‌شود و از دختران مراکز تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام
captcha