میزبانی همدان از خادمان حرم امام رضا(ع)
کد خبر: 4142053
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
برای سیزدهمین سال

میزبانی همدان از خادمان حرم امام رضا(ع)

مسئول شبکه جوانان رضوی همدان گفت: استان همدان برای سیزدهمین سال میزبان خادمان حرم امام رضا(ع) در قالب کاروان «زیر سایه خورشید» است.

کاروان زیر سایه خورشیدرضا مرتضایی، مسئول شبکه جوانان رضوی همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت در این استان اظهار کرد: امسال کاروان «زیر سایه خورشید» در 140 نقطه استان در دهه کرامت برنامه دارد، این برنامه‌ها در سطح شهر همدان، شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاها برگزار می‌شود که در واقع هدف از برگزاری آن ایجاد فضای معنوی در سطح استان است.

وی افزود: فلسفه حضور کاروان زیر سایه خورشید در استان‌ها همان زیارت از راه دور است که در اصل حلقه اتصالی به ساحت مقدس حضرت رضا(ع) است. این کاروان از امروز، 30 اردیبهشت‌ماه وارد استان می‌شود و تا 10 خردادماه سال جاری، روز میلاد امام رضا(ع) به اجرای برنامه می‌پردازند.

مرتضایی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی که به همراه پیوست اجتماعی با نگاه تحولی در دستور کار است، بیان کرد: جشن‌ ویژه میلاد امام رضا(ع) با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری همدان، 10 خردادماه از ساعت 17 در میدان امام خمینی(ره) همدان برگزار می‌شود. جشن ویژه دختران تحت عنوان «دختران خورشید هشتم» نیز در سالن ابن سینا امروز، 30 اردیبهشت از ساعت 16 با همکاری تمام تشکل‌های مردمی و شهرداری منطقه 1 برگزار می‌شود.

وی با اشاره به سایر برنامه‌های کاروان «زیر سایه خورشید» و خدام آستان قدس رضوی در همدان اظهار کرد: حضور در مراکز درمانی و تسویه حساب بیماران نیازمند با کمک خيران، حضور در زندان و در صورت فراهم شدن مقدمات طبق سنوات گذشته آزادی تعدادی از زندانیان، حضور در مراکز نظامی، حضور در جشن‌های مناطق محروم از جمله این برنامه‌هاست.

انتهای پیام
captcha