مراسم سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) در ارومیه برگزار شد
کد خبر: 4142665
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶

مراسم سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) در ارومیه برگزار شد

مراسم سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر در گوللر باغی ارومیه با حضور مسئولان و آحاد مردم برگزار شد.

سرهنگ قهرمان عیوض‌لو، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، سرهنگ قهرمان عیوض‌لو، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه ارومیه ۱ خرداد در مراسم سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار کرد: یاد و خاطره 12 هزار شهید آذربایجان‌غربی، روز دختر و هفته کرامت را گرامی می‌داریم، روز ولادت حضرت معصومه(س) به نام روز دختر نامگذاری شده است، چنانچه امام رضا(ع) او را با نام معصومه به جامعه شناساند.

وی افزود: پدرشان حضرت موسی کاظم(ع) زمانی که او را صدا می‌زد و می‌‌فرمود:« پدر به فدای او باد» در این راستا ما باید از بزرگان خود یاد بگیریم که فرزندان دختر خود را چگونه خطاب کنیم. 

سرهنگ عیوض‌لو بیان کرد: حضرت معصومه(س) در مقامات علمی و رتبه علمی از بانوان سرآمد زمان خود بوده و حضرت امام رضا(ع) زیارت‌نامه او را نوشته و در این زیارت‌نامه به وصف ایشان پرداخته و در پایان درخواست شفاعت ایشان را در دنیای باقی خواسته است.

وی ادامه داد: شان‌ و منزلت این بانوی بزرگوار بسیار والا است و دختران ما باید به خود افتخار کنند که چقدر جایگاه و ارزش والایی دارند که روز دختر منتصب به بانوی بزرگوار حضرت معصومه است و علت نامگذاری مناسبت‌ها به نام این بزرگواران به این دلیل است که ما خود را شبیه این عزیزان کرده و قدم در مسیر آن‌ها بگذاریم. 

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه ارومیه تصریح کرد: دختران تاج سر و سرمایه زندگی هستند و خبرنگار انگلیسی از شاه ملعون محمدرضا شاه در خصوص شان و مقام بانوان پرسید و در جواب خبرنگار محمدرضا شاه پاسخ داد:« زنان ایرانی توانمندی هیچ کاری را ندارند».

وی گفت: امام خمینی(ره) جایگاه و منزلت بانوان ایرانی هم شان قرآن دانسته و فرموده:« قرآن انسان ساز است و زن هم انسان محسوب می‌شود» و این دیدگاه باعث افتخار ما است.

سرهنگ عیوض‌لو عنوان کرد: پیشرفت بانوان ایرانی در زمینه علم و دانش بسیار چشمگیر و ارزشمند است و بیش از 50 درصد دانشجویان کشور از بانوان، 33 درصد هیات‌های علمی را بانوان و 34 درصد دانشگاه علوم پزشکی را بانوان تشکیل داده‌اند. 

وی افزود: بیش از دو هزار و 390 هیئت مدیره شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور را بانوان تشکیل داده‌اند این بانوان همان زمانی هستند که محمدرضا شاه عنوان کرده بود:« زنان هیچ توانایی ندارند» و در حال حاضر بانوان ایرانی سرآمد علمی و دانش در کشور هستند و بانوان در عرصه‌های ورزشی نیز مقام آورده‌اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه اضافه کرد: با توجه به پیشرفت بانوان دشمنان سعی دارند مانعی برای پیشرفت بانوان ایرانی باشند در این راستا با برنامه‌ریزی خود و ایجاد شبکه‌های ماهواره‌ای سعی دارند عفت و شجاعت و فرهنگ ایرانی را مورد هجمه خود قرار داده و هویت ایرانی را خدشه‌دار کنند.

وی ادامه داد: زنان ایرانی هوشیارانه باید در مقابل این حیله‌ها برخورد کرده و با مطالعه هرچه بیشتر قدم در مسیر درست گذشته و در جبهه دشمن قرار نگیرند.

انتهای پیام
captcha