دستگاه‌های مسئول در سامان‌دهی کودکان کار کوتاهی نکنند
کد خبر: 4142776
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۱
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی:

دستگاه‌های مسئول در سامان‌دهی کودکان کار کوتاهی نکنند

تراب محمدی، با اشاره به اینکه وضعیت کودکان کار در آذربایجان‌شرقی نسبت به دو سال گذشته بهبود یافته و کارهای خوبی انجام یافته است؛ گفت: در این راستا دستگاه‌های مسئول چه در بخش دولتی و یا خصوصی نباید در برنامه‌ریزی‌ها کوتاهی کنند.

تراب محمدی، معاون استاندار آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، تراب محمدی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی، روز گذشته، اول خردادماه، در کارگروه سامان‌دهی کودکان کار و خیابانی استان،  با اشاره به اینکه وضعیت کودکان کار در آذربایجان‌شرقی نسبت به دو سال گذشته بهبود یافته و کارهای خوبی انجام یافته است؛ گفت: در این راستا دستگاه‌های مسئول چه در بخش دولتی و یا خصوصی نباید در برنامه‌ریزی‌ها کوتاهی کنند. 

وی گفت: تمام دستگاه‌ها و نهادها وظیفه دارند با تمام امکاناتی که در اختیار دارند برای حل معضلات و عارضه‌های اجتماعی که به هر نحوی ایجاد شده است تلاش کنند. اگر معضلاتی همچون کودکان کار مورد توجه قرار نگیرد در آینده گریبان‌گیر کل جامعه بوده و تمام خانواده‌ها را درگیر خودش خواهد نمود.

محمدی به معضل کودکان کار اشاره کرد و گفت: اگر کودکان کار ساماندهی نشوند، ممکن است به سمت ناهنجاری‌های اجتماعی همچون سرقت و اعتیاد بروند و یا اسیر افراد سودجو و فرصت طلب شوند و آینده آنها خراب شود.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: کودکان کار با هدایت خانواده­‌ها و برای تامین معیشت به سمت این ناهنجاری هدایت می‌شوند و کارهایی همچون دستفروشی در خیابان را انجام می دهند.

وی تأکید کرد: دستگاه‌هایی همچون آموزش و پرورش و بهزیستی باید به‌صورت جدی به این موضوع ورود کنند و بحث آموزش را جدی بگیرند، چرا که هر چقدر تحصیلات مورد توجه قرار گیرد میزان آگاهی نیز بیشتر خواهد بود و در نتیجه توانمندی این افراد افزایش خواهد یافت.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: دستگاه‌های متولی خانواده‌ها را به سمت مهارت آموزی سوق دهند. اگر خانواده‌ها مهارت آموز شوند و در حرفه‌ای دانش و مهارت بیاموزند می‌توانند از تسهیلات خود اشتغالی بهره ببرند و برای خودشان کسب و کار راه‌اندازی کنند.

وی با اشاره به اینکه 139 آسیب اجتماعی وجود دارد گفت: اگر دستگاه‌ها و نهادها در امور اجتماعی به وظایف خودشان خوب عمل کنند، این موارد هیچگاه به سمت سیاسی و یا امنیتی بودن نخواهد رفت. هر جا نقصی اتفاق افتاده دلیل آن این است که کار فرهنگی در زمان مناسب انجام نشده است.

انتهای پیام
captcha