غدیر عامل پیشرفت و نقطه وحدت جامعه است
کد خبر: 4144057
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵

غدیر عامل پیشرفت و نقطه وحدت جامعه است

امام جمعه کرمان غدیر را عامل پیشرفت و نقطه وحدت دانست و گفت: غدیر به ما آموزش می‌دهد هر حرکت بزرگ اجتماعی و مردمی بخواهد شکل بگیرد باید همه توجهات، متوجه مرکزی شود که بتواند همه استعدادها و ظرفیت‌ها را در کنار هم قرار دهد.

جلسه بنیاد غدیر و ستاد دهه امامت و ولایت استان کرمانحجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز، ۷ خردادماه در نخستین جلسه بنیاد غدیر و ستاد دهه امامت و ولایت استان کرمان در سال جاری ضمن تبریک دهه کرامت، بیان کرد: غدیر امتداد و استمرار زحمات و رنج‌های فراوانی است که انبیای الهی برای هدایت انسان کشیدند.
 
وی با بیان اینکه در نگاه دینی و نظام اسلامی همه پیشرفت‌ها در حاکمیت دینی به یک کانون و فرماندهی واحد برمی‌گردد و این کانون در مرحله اول مدل رسالت و نبوت است، گفت: همه مردم باید به یک جهت نگاه کنند، برمبنای آن حرکت کرده و خط مشی را از آنجا بگیرند. در ادامه مسیر رسالت و نبوت، تمام تصمیم‌‌گیری‌ها متوجه نظام امامت و ولایت است. امام جامعه همه قدرت‌ها، ظرفیت‌ها و استعدادها را در کنار هم قرار داده و جامعه را حرکت می‌دهد.
 
امام جمعه کرمان اظهار کرد: تشییع به‌عنوان پیشرو‌ترین مذهب اسلامی به نظام امامت و ولایت اعتقاد دارد و غدیر آغاز این نظام امامت و ولایت است که با دست پیامبر(ص) و به دستور خداوند طراحی شد تا در ادامه رسالت و نبوت، بتواند مسلمانان را در کنار هم قرار داده وحدت، همدلی و همراهی ایجاد کند و با یک قدرت که در واقع جریان مسلمان را در کنار هم قرار می‌دهد جامعه را پیش ببرد؛ خدمت‌رسانی کند و هدایت جامعه و مردم را برعهده بگیرد.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان غدیر را عامل پیشرفت و نقطه وحدت دانست و تصریح کرد: غدیر به ما آموزش می‌دهد هر حرکت بزرگ اجتماعی و مردمی بخواهد شکل بگیرد باید همه توجهات، متوجه مرکزی شود که آن مرکز بتواند همه استعدادها و ظرفیت‌ها را در کنار هم قرار دهد.
 
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی افزود: غدیر الگویی برای پیشرفت‌های سیاسی، اقتصادی و اعتقادی است و آن نظام امامت و ولایت است. در زمانی که توفیق دیدن معصوم را در بین خود نداریم، جانشین معصوم که ولایت فقیه است این مسئولیت را برعهده دارد.
 
امام جمعه کرمان در پایان گفت: امیدواریم در برپایی جشن غدیر که به معنای توجه به کانون فرماندهی واحد و هم افزا شدن جامعه اسلامی است، بتوانیم وظیفه خود را به درستی انجام دهیم و غدیر هر سال پررنگ‌تر از سال قبل طراحی و اجرا شود تا اینگونه دین خود را ادا کنیم.

 

انتهای پیام
captcha