دل‌های مردم ملایر راهی حرم امام رضا(ع) شد
کد خبر: 4144582
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴

دل‌های مردم ملایر راهی حرم امام رضا(ع) شد

همزمان با حضور کاروان «زیر سایه خورشید» در ملایر دل‌های عاشقان حضرت ثامن‌الحجج(ع) راهی حرم سلطان عشق شد و بر پنجره فولاد گره خورد.

کاروان زیر سایه خورشید در ملایربه گزارش ایکنا از همدان، شهرستان ملایر امسال نیز بار دیگر حال و هوای امام رضایی به خود گرفت و کاروان زیر سایه خورشید با حضور در شهرستان ملایر مشام مردم دیار کریم‌خان زند را معطر به عطر حرم رضوی کرد.

بغض‌های عاشقان سلطان عشق سر باز کرد و دل‌ها راهی حرم شد و به‌سوی پنجره فولاد گره خورد، تا قدری دلتنگی‌ها بر آستان عشق سر بگذارد و به آرامش برسد. کاروان عشق به ملایر رسید و در اولین مسیر خود میهمان مردم خونگرم روستای ینگی و روستاهای اطراف آن بود، مردمی که ساعت‌ها منتظر رسیدن خادمان حرم نور بودند و با آمدن این کاروان سیل اشک‌ها روانه شد و چه زیبا میزبان خادمان استان قدس رضوی شدند. 

درد دل‌ها و خواسته دلشان را گفتند و از کاوان زیر سایه خورشید خواستند تا نایب‌الزیاره باشند در حرم امام مهربانی‌ها؛ «کاروان زیر سایه خورشید» سپس  در بهشت هاجر ملایر حضور یافت و به مقام شامخ شهدای این دیار ادای احترام کردند.

حضور خادمان آستان قدس رضوی در مرکز توانبخشی کودکان معلول نسیبه و دیدار با کودکان چشم‌انتظار این مرکز، حضور در دفتر امام جمعه ملایر با  اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و سخنرانی یکی از خادمان حرم امام رضا(ع) در جمع مسئولان از دیگر برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید در ملایر بود.

سپس کاروان زیر سایه خورشید با حضور در بین اهالی رسانه این شهرستان سرای اهل قلم ملایر را معطر به عطر رضوی کردند و رسانه‌های ملایر نیز این اتفاق مبارک را به یمن قدوم خادمان آستان قدس رضوی غنیمت دانسته و عکس‌های یادگاری گرفتند.

حجت‌الاسلام علی توسلی، مبلغ اعزامی کاروان زیر سایه خورشید نیز در جمع  اهالی رسانه ملایر کار رسانه‌ها را کاری ارزشمند دانست و گفت: رسانه‌ها با  جهت‌گیری درست و مثبت به سمت اعتلای کلمه حق و برای بالا بردن پرچم اهل بیت تلاش کنند و این کار کاری بزرگ و ماندگار است. رسانه‌ها در طول تاریخ فعال بوده و امروز شکل آنها تغییر کرده است، رسانه‌ها در زمان ائمه در قالب، منبر، شعر و... فعال بوده‌اند. 

وی با استناد به حدیثی از امام رضا(ع) که فرمودند اگر مردم زیبایی‌های کلام ما را ببیند از ما تبعیت می‌کنند، یادآور شد: شاعرانی چون دعبل خزایی با سرودن اشعاری ارزشمند به اسلام و اهل بیت(ع) خدمت کردند، امروز نیز خبرنگاران و رسانه‌های ما باید با تأسی به ائمه اطهار(ع) در راستای اعتلای پرچم حق گام بردارند.

دیدار با خانواده شهید مدافع حرم «علی نظری»، عیادت از بیماران بیمارستان‌های ملایر و دلجویی از بیماران مقصد بعدی کاروان زیر سایه خورشید در ملایر بود.

آخرین برنامه این کاروان نیز حضور در اجتماع امام رضایی‌ها در پارک سیفیه ملایر بود.

انتهای پیام
captcha