اجرای بزرگترین طرح آبرسانی روستایی در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 4145011
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو خبر داد:

اجرای بزرگترین طرح آبرسانی روستایی در سیستان‌وبلوچستان

میثم جعفرزاده گفت: اصلاح و توسعه شبکه توزیع و خطوط فرعی تمامی روستاهای دچار تنش آبی سیستان به‌منظور کاهش اثرات ناشی از کم‌آبی و محدودیت‌های منابع آبی در طرح جهاد آبرسانی لحاظ و در حال انجام است.

دیدار میثم جعفرزاده مشاوروزیر نیرو با مردم منطقه سیستانبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، میثم جعفرزاده مشاور وزیر و رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو امروز، 10 خردادماه، در سفر به منطقه سیستان ضمن گفت‌وگوی رو در رو با مردم و بررسی وضعیت تأمین و توزیع آب آشامیدنی این منطقه، از اجرای یک‌هزار کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال و شبکه توزیع در سیستان‌‌وبلوچستان خبر داد و اظهارکرد: در قالب طرح ملی جهاد آبرسانی، تأمین آب و رفع تنش آبی از یک‌هزار و ۷۵۱ روستای این استان با اعتبار چهار هزار و ۸۳۰ میلیارد تومان، به عنوان بزرگترین طرح آبرسانی روستایی در حال اجراست.
 
وی حجم عملیات اجرایی این طرح را بیش‌ از چهار هزار کیلومتر لوله‌گذاری اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی‌ می‌شود با برنامه‌ریزی صورت گرفته طی یک بازه زمانی سه ساله تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند شوند.
 
مشاور وزیر و رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو گفت: همه شهرستان‌های سیستان‌وبلوچستان که دارای روستای فاقد شبکه هستند در این طرح قرار دارند و هم‌ اینک در جبهه‌های کاری و مناطق مختلف از شمال تا جنوب در حال اجراست.
 
جعفرزاده با اشاره به بازدیدی که از روستاهای شهرستان هیرمند و نیمروز داشت، بیان کرد: در جریان این بازدید مقرر شد در کوتاه‌ مدت نصب تانکر ثابت برای مناطق بحرانی و همچنین آبرسانی سیار برای روستاها صورت گیرد.
 
وی گفت: با تکمیل خط انتقال از چاه‌نیمه شماره سه به تصفیه‌خانه زهک که در قالب طرح جهاد آبرسانی وزارت نیرو در حال انجام است، آب آشامیدنی روستاهای سیستان از چاه‌نیمه شماره سه تأمین می‌شود.
 
انتهای پیام
captcha