حرکت بر مدار عقلانیت و معنویت مهم‌ترین درس شهدا است
کد خبر: 4145018
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵

حرکت بر مدار عقلانیت و معنویت مهم‌ترین درس شهدا است

رییس مجلس شورای اسلامی حرکت بر مدار عقلانیت، معنویت و عدالت را مهم‌ترین درس شهدا توصیف کرد، گفت: فرهنگ و باور «توانستن» سبب شد امروز جزو 10 قدرت برتر باشیم.

حرکت بر مدار عقلانیت، معنویت و مهم‌ترین درس شهدا استبه گزارش خبرگزاری ایکنا از خراسان‌شمالی، محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز، ‌10 خردادماه  در آیین گرامیداشت شهدای شهرستان اسفراین اظهارکرد: به عنوان یک راوی جنگ می‌گویم، چالش و دردسر‌هایی که در دوران جنگ و دهه ۶۰ با آن مواجه بودیم به طور حتم بیشتر از زمان کنونی است، این در حالیست که وجود سنت‌های الهی بستر پیروزی را فراهم کرد، چون تجهیزات و امکانات لازم در زمان جنگ تحمیلی را نداشتیم.

وی حرکت بر مدار عقلانیت، معنویت و عدالت را مهم‌ترین درس شهدا توصیف کرد و گفت: فرهنگ و باور «توانستن» سبب شد امروز جزو ده قدرت برتر باشیم.

قالیباف با بیان اینکه هر کجا در مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و حتی محیط زیستی دچار آسیب شدیم به دلیل فاصله گرفتن از سنت‌های الهی و حذف مردم از گردونه کار و مشارکت اثرگذار بوده است، تصریح کرد: ما بر این باوریم که وقتی پیرو اهل بیت(ع) هستیم، همه چیز مبتنی‌ بر سنت‌های الهی پیش می‌رود و تحریم‌ها عواملی انسانی هستند که تاثیر در اراده مردم در حفظ انقلاب ندارند.

قالیباف ادامه داد: همه قوانین تغییر می‌کنند ولی سنت‌های الهی لایتغیر هستند و علم در حال پیشرفت و تغییر است ولی سنت‌های الهی پا بر جا است. رزمندگان دوران دفاع مقدس از نمونه های بارزی بودند که در مسیر سنت‌های الهی حرکت کردند و اینک باید جوانان ما نیز در این مسیر حرکت کنند.

قالیباف گفت: باید در حوزه مسائل جنگ اقتصادی و شناختی بیشتر تلاش کنیم چراکه که دشمن از عرصه نظامی ناامید شده است. با همه سختی‌ها و فشار‌های دشمنان و تحریم‌های بی قاعده، باید روش‌های تبدیل سرمایه به ثروت را تغییر دهیم.

وی بر استفاده از ظرفیت و نیروی جوانان تحصیل کرده برای تحول اقتصادی تاکید کرد گفت: بهره‌مندی از خرد جمعی نیز در تحول اقتصادی تاثیرگذار خواهد بود و هدف ما باید بهره‌مندی بیشتر مردم و طبقه محروم جامعه باشد.

انتهای پیام
captcha