برگزاری مسابقه حفظ سوره یاسین در ملایر
کد خبر: 4145288
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹
با حضور ۵۰ نفر

برگزاری مسابقه حفظ سوره یاسین در ملایر

به مناسبت دهه کرامت مسابقه حفظ سوره یاسین در ملایر با حضور بیش از 50 نفر برگزار شد.

مسابقه قرآنبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام طالب ترکاشوند، امروز ۱۱ خردادماه، در حاشیه برگزاری مسابقه حفظ سوره یاسین در ملایر اظهار کرد: اواخر ماه رمضان فراخوان قرآنی حفظ سوره یاسین با همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه فرهنگی قرآن و عترت ستاره های یاسین داده شد.

وی با بیان اینکه این مسابقه برای همه سنین و ویژه بانوان و آقایان به صورت مسابقه حفظ همراه با ترجمه و مفاهیم کتبی و شفاهی برگزار شده است،‌ گفت: در این زمینه حدود 50 نفر از شهرستان شرکت کردند.

ترکاشوند تصریح کرد: امروز یازدهم خردادماه و همزمان با دهه کرامت این مسابقه در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با حضور شرکت کنندگان برگزار شده است. برگزیدگان این مسابقه همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا(س) معرفی و تجلیل می‌شوند.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر هدف از برگزاری برنامه‌ها و مسابقات قرآنی را آشنایی مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان با مفاهیم، درس‌ها و حکمت‌های قرآن برشمرد و افزود: قرآن بزرگترین راهنمای بشر و دوای همه دردها و مشکلات است، اگر زندگیمان به سبک قرآن و فرموده های این کتاب الهی باشد مشکلات حل می‌شود.

در ادامه زهره ترکاشوند، مدیر عامل موسسه فرهنگی قرآن و ستاره‌های یاسین نیز با بیان اینکه این موسسه فرهنگی و قرآنی با مجوز از فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال 1388 فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی و جهادی خود را شروع کرده است، گفت: عشق به یاسین و محوریت سوره یاسین همواره محور کار ما در این موسسه بوده است.

وی گفت: در این موسسه سعی شده همه رشته‌ها برای قرآن آموزان در نظر گرفته شود و صرفا به روخوانی قرآن بسنده نشده است، خوشبختانه این موسسه به عنوان یکی از فعال‌ترین موسسات در حوزه قرآنی موفق عمل کرده است، از بین این قرآن آموزان حافظ کل نیز داشتیم.

مدیر عامل موسسه فرهنگی قرآن و ستاره‌های یاسین با بیان اینکه موسسه در همه حواشی و فعالیت‌های قرآنی فعالیت مفید دارد، گفت: بیش از یک دهه است که این موسسه در حیطه یک مدرسه قرآنی فرهنگی از پایه پیش دبستان تا ششم ابتدایی دخترانه و پسرانه زیر نظر آموزش و پرورش هم فعالیت دارد و ویژه خردسالان، نوجوانان و بزرگسالان فعالیت‌های قرآنی دارد.

وی برگزاری سالانه دوره تربیت معلم و تربیت مربی قرآن زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ارائه گواهی پایان دوره به قبول شدگان را از دیگر برنامه‌های این موسسه برشمرد و بیان کرد: قصد ما گسترش فرهنگ اصیل قرآنی است.

مدیرعامل موسسه فرهنگی قرآن و ستاره‌های یاسین سالانه ما حدود 400 نفر را در این موسسه در زمینه‌های قرآنی پذیرش داشته و ویژه از سن ۴ تا 60 سالگی است، بخشی از کلاس‌ها نیز رایگان است.

وی اضافه کرد: برخی از کلاس‌ها با مجوز و مصوبه نهادهای اداری هزینه دریافت می‌کند و مدرسه قرآنی نیز که زیر نظر آموزش و پروش با قیمت مصوب بوده و والدین با پرداخت اقساطی هزینه آن را پردخت می‌کنند.

ترکاشوند با بیان اینکه شرکت کنندگان در دوره‌های این موسسه با توجه به توانمندی‌هایی که دارند استعدادسنجی می‌شوند، افزود: عده‌ای در حیطه فرهنگی مانند نویسندگی، خواندن و ... و یک عده هم که در رشته‌هاب قرائت، حفظ و... پرورش یافته‌اند.

مدیر عامل موسسه فرهنگی قرآن و ستاره‌های یاسین گفت: این مسابقه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و به نیت شهدای مدافع حرم وشهدای مدافع امنیت در ایام دهه کرامت برگزار شد و ثواب آن به شهدای والامقام تقدیم می‌شود.

وی ابراز کرد: برگزیدگان جشنواره 30 خرداد ماه طی مراسمی همزمان با سالروز ازدواج آسمانی مولی الموحدین علی(ع) و حضرت فاطمه (س) معرفی خواهند شد.

انتهای پیام
captcha