دین‌داری واقعی و ترس از خدا رمز ماندگاری امام خمینی(ره) است
کد خبر: 4145370
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
امام جمعه ملایر:

دین‌داری واقعی و ترس از خدا رمز ماندگاری امام خمینی(ره) است

حجت‌الاسلام محمدعلی ارزنده با بیان اینکه به فرموده امام راحل کسی که خدا ترس نباشد دین ندارد، گفت: رمز ماندگاری راه و نام امام خمینی(ره) تسلیم در برابر امر الهی و خدا ترس بودن است.

حجت الاسلام علی ارزنده امام جمعه ملایربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمدعلی ارزنده، امام جمعه ملایر، امروز، 12 خردادماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه این شهرستان ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به فرارسیدن، 14 خردادماه سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و سالروز شهادت شهدای 15 خرداد اظهار کرد: رمز ماندگاری راه و نام امام خمینی(ره) تسلیم در برابر امر الهی و خدا ترس بودن است.

وی با بیان اینکه به فرموده امام راحل کسی که خدا ترس نباشد دین ندارد، گفت: دین‌داری به این است که اوامر الهی در جامعه و زندگی فردی و اجتماعی همه ما پیاده شود. حساسیت دینی، شجاعت و مقابله با هوای نفس در مقابل زورگویان عالم و دشمنان از دیگر ویژگی‌های امام راحل بود. خداترس و عبد بودن واقعی امام(ره) باعث شد که ایشان هرگز در مقابل هیچ ظلمی سر خم نکند.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه امام خمینی(ره) 36 سال قبل از پیروزی از انقلاب در دوران محمدرضاشاه نیز با پیام‌ها، سخنرانی‌ها و اعلامیه‌ها خود سخن از حق و مقابله با ظلم و ستم و... می‌زد، افزود: امام(ره) از هیچ مقام و عنوانی نمی‌ترسید و حرف حق را می‌زد، اما متأسفانه امروز برخی مصلحت اندیشه‌ها و ترس و لرزها باعث شده تا بسیاری از خاکریزها را یکی پس از دیگری به دشمن بسپاریم و بعضی مسئولان برای دنیای خودشان ارزش‌ها را نادیده گرفتند.

وی با بیان اینکه مسئولانی که ارزش‌ها را زیر پا بگذارند، دنباله‌رو همان پهلوی هستند، تصریح کرد: هر مسئولی که برای دوران مدیریتش ارزش‌ها را زیر پا بگذارد و جاده صاف‌کن دشمن باشد قطعا ضد اسلام کار می‌کند.

ارزنده با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره امام خمینی(ره) بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران بدون نام امام خمینی(ره) در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست و برکات نظام از رهبری‌های امام خمینی(ره) و جانشین خلف و پرورش‌یافته وی است. امام راحل به معنای واقعی به خدا، هدفش، مسیر و راهش و مردم ایمان داشت و همین ویژگی‌ها باعث شد رهبر کبیر انقلاب با یاری خداوند با گذر از تگناها اسوه‌ای جهانی به‌وجود آورد.

امام جمعه ملایر با اشاره به روایات مختلف گفت: انقلاب اسلامی ایران زمینه‌ساز اصلی ظهور حضرت مهدی(عج) است و در دیگاه امام خمینی(ره) مردم امت ایران با عنایت خاص امام دوازدهم مقدمه‌سازی ظهور را انجام می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه پس از رهبری امام خمینی(ره)، آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) عنایتی بزرگ برای ایران بود که راه بنیانگذار انقلاب اسلامی را ادامه داد، بیان کرد: همواره همه ما باید مطیع امر رهبری و ولی فقیه باشیم و امروز اگر امنیت، آسایش، استقلال و ارزش داریم به خاطر داشتن رهبری فرزانه و آگاه و خون‌های مطهر شهداست.

ارزنده با استناد به فرمایش امام خمینی(ره) که فرمود نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد، اظهار کرد: کسانی که در نظام بر خلاف مسیر حرکت کرده و مشکلات اقتصادی، فرهنگی و ارز درست می‌کنند و وظیفه خود را به خوبی انجام نمی‌دهند همان نااهلان هستند و مسئولان نظام باید آن‌ها را پاکسازی کنند.

وی با تأکید بر برخورد با افرادی که بر خلاف نظام حرکت می‌کنند، تصریح کرد: برخی از افراد با اعمالشان باعث از دین خارج شدن مردم می‌شوند و باید کار از افراد نااهل گرفته شود.

امام جمعه ملایر در ادامه بر برگزاری همایش‌های بزرگداشت و یادواره‌های شهدا تأکید کرد و گفت: برگزاری این برنامه‌ها این است که هویت ما که حاصل زحمات، شجاعت و از خودگذشتگی‌های پیشنیانی چون شهدای 15 خرداد است حفظ شود.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 15 خرداد بیان کرد: ملایر هم این افتخار را دارد که یک شهید به نام نورالله سلیمانی در واقعه 15 خرداد تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و باید بیشتر نام این شهید بزرگ گفته شود.

انتهای پیام
captcha