امام خمینی(ره) سعادت را در رسیدگی به محرومان جامعه می‌دانست
کد خبر: 4145382
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
نماینده ولی فقیه در همدان:

امام خمینی(ره) سعادت را در رسیدگی به محرومان جامعه می‌دانست

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی گفت: امام خمینی(ره) بر موضوع جنگ بین غنا و فقر تأکید داشتند و مردم را برای حضور در این عرصه دعوت می‌کردند و از نظر ایشان جنگ بین غنا و فقر، یعنی جنگ بین حق و باطل، امام خمینی(ره) هم‌چنین سعادت دنیا و آخرت را در رسیدگی به محرومان جامعه می‌دانستند.

آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان، امروز، 12 خردادماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه همدان ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی از برگزاری جشن‌های با شکوه دهه کرامت تقدیر کرد و اظهار کرد: همه ما باید در زندگی فردی و اجتماعی پیرو واقعی دین و دنباله‌رو زندگی علوی باشیم.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای 15 خرداد اظهار کرد: شخصیت علمی و سیاسی امام خمینی(ره) امروز نیازمند تبیین بیشتری است و در بین همه کسانی که مفسر و مبین مکتب امام خمینی(ره) هستند رهبری انقلاب بیش از همه مبین دقیق این مکتب بوده و در رأس است.

وی به برخی اصول و ارکان سیاست ورزی امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: تمام هدف امام خمینی(ره) تحقق اسلام، همت و اعتلای ایشان برای کلمه الله در جامعه و به میدان آوردن دین و معنویت و این ادعا که دین می‌تواند در مدیریت اجتماعی و حضور داشته باشد بوده است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه امام راحل جریان حق را در حق طلبی و حق مداری می‌دانستند، بیان کرد: امام خمینی(ره) بر موضوع جنگ بین غنا و فقر تأکید داشتند و مردم را برای حضور در این عرصه دعوت می‌کردند و از نظر ایشان جنگ بین غنا و فقر، یعنی جنگ بین حق و باطل، مبارزه با استکبار و استعمار و سلطه جویی و زیادی خواهی‌ها بود.

وی افزود: امام خمینی(ره) سعادت دنیا و آخرت را در رسیدگی به محرومان جامعه می‌دانستند و همواره مردم را به مبارزه با ساختار اقتصادی دعوت می‌کنند که در درون خودش تبعیض دارد و خروجی قسمتی از آن مرفه بی‌درد و قسمتی از آن تولید فقیر است.

شعبانی با اشاره به اینکه نگرانی امام خمینی(ره) این بود که اگر حکومت و انقلاب به دست نااهلان بیفتد، دین ضعیف می‌شود، تصریح کرد: در عرصه مراقبت از انقلاب حضرت امام(ره) نقش مردم را برجسته می‌دانستند و آن کسی که درصدد تقویت جبهه مستضعفین نباشد نااهل است.

وی با اشاره به اینکه فرد انقلابی به معنای واقعی حامی مستضعفان و در مبارزه با مستکبران خارجی و داخلی است، افزود: کارمندی که وارد مجموعه‌ای می‌شود و بنای او اذیت کردن و عصبانی کردن مردم است، او هم نااهل است، گاهی از موارد افراد برای رأی آوردن در انتخابات اصول مسلم دین را زیر سؤال می‌برند و برای منافع سیاسی و اقتصادی دست به تحریف مبانی امام(ره) می‌زنند به نااهلان می‌گوییم که مردم اجازه نخواهند داد مسیر امام(ره) ناکام بماند.

خطیب جمعه همدان با تأکید بر اینکه مردم به وصیت امام(ره) در حمایت از رهبر معظم انقلاب عمل خواهند کرد و این مسیر را ادامه خواهیم داد و این مسیر بن بست ندارد، اظهار کرد: این مسیر را در راه ولایت ادامه خواهیم داد.

وی همچنین از دیپلماسی فعال دولت تقدیر کرد و افزود: با توجه به این شرایط اقتصادی این دیپلماسی مورد تأیید رهبری انقلاب هم بودند قابل تقدیر است و امیدواریم هر چه زودتر اثرات مثبت اقتصادی این فعالیت‌ها در جامعه خودش را نشان دهد.

شعبانی در ادامه ضمن تقدیر از آیت‎الله اعرافی، رئیس حوزه علمیه کشور برای نوشتن نامه‌ای به دولت برای رفع مشکل مسکن تقدیر کرد و گفت: این نشان‌دهنده این است که روحانیت و حوزه علمیه توجه جدی به حل مشکلات اقتصادی مردم دارند و امیدواریم دولت هم در این زمینه اقدام جدی داشته باشد و در استان همدان نیز با همکاری استاندار مشکل مسکن و اجاره‌بهای بالا حل شود.

وی بیان کرد: در استان همدان زحمات زیادی توسط استاندار انجام شده و سند چشم‌اندازی برای حل مشکل مسکن ارائه شده که امیدواریم هر چه زودتر اجرایی و شاهد رفع مشکلات مردم باشیم.

انتهای پیام
captcha