امام خمینی(ره) سیمای متمدن و جهانی اسلام را احیا کرد
کد خبر: 4145728
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
شخصیت‌های لبنانی:

امام خمینی(ره) سیمای متمدن و جهانی اسلام را احیا کرد

شخصیت‌ها و نهادهای لبنانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی سیمای متمدن و جهانی اسلام را زنده کرد، تأکید کردند که امام راحل به امت اسلامی عزت و اقتدار بخشید.

هیئت علمای بیروتبه گزارش ایکنا به نقل از العهد، شخصیت‌ها و نهادهای لبنانی به مناسبت سی‌وچهارمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) با آرمان‌های ایشان تجدید پیمان کردند.

امام راحل(ره) عزت و اقتدار را به امت اسلامی تقدیم کرد

هیئت علمای بیروت نیز با صدور بیانیه‌ای به مناسبت ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی اعلام کرد: امام خمینی(ره) عزت، صلابت و اقتدار را به امت اسلامی تقدیم کرد و پشتوانه بزرگ مستضعفین جهان و مسئله فلسطین و مقدسات آن شد و دفاع از فلسطین را از روزهای نخستین پیروزی انقلاب بر هر مسلمانی واجب کرد.

امام خمینی(ره) سیمای متمدن و جهانی اسلام را زنده کرد/آماده

این هیئت با بیان اینکه انقلاب اسلامی همچنان با غرب استکبارگر و تحریم‌های آن مقابله می‌کند، گفت: ما از روح امام راحل و اندیشه او همه مفاهیم و ارزش‌های آزادی، شرافت و عدالت را الهام می‌گیریم و او چهره درخشانی به اسلام بخشید تا دشمنان از آن هراس داشته باشند .

هیئت علمای بیروت ضمن تجدید پیمان با انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن تاکید کرد: ما و ملت‌های منطقه بر پیمان خود برای حفظ بصیرت و هوشیاری دائمی در برابر نقشه دشمنان برای هدف گرفتن وحدت و ثبات و امنیت جمهوری اسلامی و امنیت منطقه می‌مانیم و از دستاوردهای انقلاب اسلامی صیانت می‌کنیم.

امام خمینی(ره) خواهان وحدت امت اسلامی بود

شیخ عبدالله جبری، دبیر کل جنبش الامه لبنان نیز طی نطقی به همین مناسبت وحدت امت اسلامی را تنها راه آزادی فلسطین خواند و گفت: اتحاد مسلمانان تنها راه تبدیل شدن آنها به یک ائتلاف از اقوام و رنگ‌های مختلف است تا از این طریق قدرت و عزت آنها بیشتر شود.

وی اتحاد و چنگ زدن به ریسمان الهی را راه عزت و پیروزی خواند و گفت: امام راحل(ره) با انقلاب خود خواستار وحدت امت اسلامی شد و مستضعفان جهان را به رویارویی با دشمن صهیونیستی مورد حمایت غرب و دولت شرور آمریکا فراخواند، زیرا صهیونیست‌ها به دنبال تسلط بر مقدسات امت و چپاول ثروت آن هستند.

دبیرکل جنبش الامه لبنان تاکید کرد: امام خمینی فریضه جهاد و ایستادن در برابر ظالمان و طاغوتیان را زنده کرد همان طور که فرهنگ حیات کریمه و عزتمندانه را زنده کرد و راه دفاع از آرمان‌ها را به امت اسلامی آموخت.

امام خمینی(ره) سیمای متمدن و جهانی اسلام را زنده کرد/آماده

شیخ جبری تاکید کرد: پیروزی های لبنان و ملت فلسطین ثمره ای از ثمرات انقلاب اسلامی است که با پروردگار عهد بسته است که تا آزادسازی مقدسات دست از قیام برنمی‌دارد.

امام خمینی(ره) بیداری اسلامی برای مبارزه با استکبار جهانی ایجاد کرد

شیخ علی الخطیب نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان سالروز ارتحال امام خمینی (ره) را فرصتی برای یادآور شدن حرکت در مسیر حقی دانست که ایشان پیموده است.

او انقلاب باشکوه اسلامی ایران را بزرگ‌ترین رویداد تاریخ معاصر توصیف کرد و گفت: امام راحل با اندیشه و اخلاص خود امت اسلامی را زنده کرد و اراده ملت ایران را برای خلاصی از سرسپردگی و استعمار و رسیدن به عزت و آزادگی برانگیخت.

شیخ الخطیب با بیان اینکه امام خمینی(ره) پایه های حکومتی را بنا کرد که روز به روز بر قدرت و عظمت آن افزوده می‌شود گفت: نظام جمهوری اسلامی توانسته است با توطئه‌ها و چالش‌ها مقابله کند، بر محاصره‌ها و تحریم‌ها پیروز شود و به بزرگترین دستاوردهای علمی، فنی و نظامی دست یابد.

امام خمینی(ره) سیمای متمدن و جهانی اسلام را زنده کرد/آماده

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران کشوری پیشرفته است که به برکت رهبری خردمند و هوشیار و استواری مردم عزیز ایران دارای صلابت، توان و قدرت بازدارندگی است و توانسته معادلات جدیدی را در مبارزه با استکبار جهانی اعمال کند.

این مقام مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان تصریح کرد: ما اطمینان کامل داریم که جمهوری اسلامی ایران با رهبر خردمند خود سید علی خامنه‌ای (مدظله العالی) به راه خود در مسیر حضرت امام خمینی (قدس سره) ادامه می‌دهد.

الخطیب با بیان اینکه امام راحل(ره) بیداری ایمانی و اسلامی را به وجود آورد که با استکبار جهانی مقابله کرد، گفت: ایشان به مسائل ملت به ویژه مسئله فلسطین پرداخت و از نیروهای مقاومت در برابر استعمار غرب و پروژه صهیونیستی حمایت کرد و  چهره متمدن و اسلام واقعی را نشان داد که توسط غرب و محور غربی مخدوش شده بود و امروز جمهوری اسلامی ایران همچنان با رهبر خردمند و ملت ایثارگر خود در کنار مقاومت ایستاده است.

انتهای پیام
captcha