ساده‌زیستی، اقتدار و شهامت ویژگی بارز امام راحل
کد خبر: 4145794
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸

ساده‌زیستی، اقتدار و شهامت ویژگی بارز امام راحل

امام جمعه موقت تهران گفت: ساده‌زیستی، اقتدار، شجاعت و شهامت از ویژگی‌های بازر امام خمینی (ره) بود که با تکیه بر همین خصایص نظام اسلامی را بنا و آن را به پیروزی رساند.

آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهرانبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، آیت‌الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران امروز ۱۴ خرداد در مراسم گرامیداشت ارتحال امام خمینی(ره) در مسجد انقلاب بجنورد اظهارکرد: امام راحل در طول دوران سخت مبارزه از سال ۴۲ تا پیروزی انقلاب با وجود توطئه‌ها، یک روز مایوس نشد و در بحرانی‌ترین شرایط آرام و امیدوار بود، این در حالیست که رهبر کبیر انقلاب با داشتن ویژگی‌های ساده زیستی، اقتدار، شجاعت و شهامت و با تکیه بر همین خصایص نظام اسلامی را بنا و آن را به پیروزی رساند.

وی با اشاره به اینکه مجلس ارتحال امام‌ مجلس گروهی، حزبی و باندی نیست، این مجلس مردم است و همه در آن حضور دارند و در واقع این مجلس نماد یک ملت است، ادامه داد: نام امام خمینی(ره) تا ابد جاویدان خواهد ماند و یاد این بزرگمرد تاریخ همواره یادآور روزهای خوش پیروزی مسلمانان است.

وی در خصوص ویژگی‌های انقلابی امام راحل ،عنوان کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ویژگی‌های زیادی داشت و اخیرا در مقاله‌ای ۴۰ ویژگی از امام نقل شده که هر کدام درس بزرگی برای جوانان و رهگشای مردم است.

وی با تاکید بر اینکه در روز ارتحال باید مقاومت را از امام (ره) بیاموزیم، از حق و ولایت اهل حق جدا نشویم گفت: حمایت از سه قوا از دیگر ویژگی‌های امام راحل است.

 وی افزود: امام(ره) و رهبر معظم انقلاب همواره از تمام قوای بعد از انقلاب حمایت کردند، این حمایت‌ها از این رو است که قوا با قدرت به فعالیت خود ادامه دهند.

خاتمی تصریح کرد: در روز ارتحال باید مقاومت را از امام (ره) بیاموزیم، از حق و ولایت اهل حق جدا نشویم.

 خاتمی حمایت از سه قوا را از دیگر ویژگی های امام راحل دانست و افزود: امام(ره) و رهبر معظم انقلاب همواره از تمام قوای بعد از انقلاب حمایت کردند، این حمایت ها از این رو است که قوا با قدرت به فعالیت خود ادامه دهند.

خاتمی گفت: خط امام راحل و مقام معظم رهبری آن است که آن‌هایی که در میدان کار هستند را تایید و حمایت کنیم.

انتهای پیام
captcha