برپایی یادواره شهدای عضو کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی
کد خبر: 4146050
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳

برپایی یادواره شهدای عضو کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: نخستین یادواره شهدای عضو کتابخانه‌های عمومی استان را پس از شناسایی شهدا در تابستان امسال برگزار خواهیم کرد.

مهدی آریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالیمهدی آریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی با اشاره به جایگاه رفیع شهدا، اظهار کرد: شهادت، اوج تعالى انسان بوده در فرهنگ اسلام و به خصوص تشیع، ارزشمندترین و گرانبهاترین حرکت، شهادت است و شهدا با نثار جان خود، درخت اسلام را آبیارى کرده و فساد را ریشه کن می‌‏کنند.

وی ادامه داد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از نهادهای فرهنگی مولود انقلاب اسلامی و برآیند نیازهای جامعه فرهنگی ما پس از پیروزی انقلاب است که این موضوع ویژگی‌های خاصی را به نهاد می‌دهد، وظیفه سنگینی بر دوش همگان است تا در کنار توسعه و ترویج فرهنگ والای کتابخوانی برای اعتلای فرهنگ ناب اسلامی قدم‌های بیشتری برداریم.

آریان با بیان اینکه راه تعالی فرهنگ از توسعه کتابخانه‌های عمومی می‌گذرد، اظهار کرد: کتاب و کتابخوانی پایه و اساس فرهنگ سازی است و هر رشد و توسعه‌ای که بخواهد اتفاق بیفتد، لاجرم به کتابخوانی نیازمند است..

آریان افزود: بدون شک زنده نگه داشتن یاد و خاطره کسانی که اهل کتاب و کتابخوانی بوده‌اند و  برای برافراشته شدن پرچم کشور تا پای جان مایه گذاشته‌اند، ضمن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، سبب توسعه و اعتلای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی خواهدشد.

وی گفت: نخستین یادواره شهدای عضو کتابخانه‌های عمومی استان، پس از شناسایی کامل شهدا در تابستان امسال برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha