ابرموشک هایپر سونیک «فتاح» قدرت بازدارندگی کشور را تقویت می‌کند
کد خبر: 4146603
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰

ابرموشک هایپر سونیک «فتاح» قدرت بازدارندگی کشور را تقویت می‌کند

نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان به رونمایی از ابرموشک هایپرسونیک ایرانی «فتاح»، اشاره کرد و گفت: این دستاورد بزرگ نیروی هوا فضای سپاه، قدرت بازدارندگی کشور را تقویت و موجب امنیت و صلح پایدار می‌شود.

آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله حبیب الله شعبانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان امروز جمعه 19 خردادماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه همدان، ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار کرد: انسان باید بتواند ظرفیت‌های خود را رشد دهد و در مسیر تقوای الهی قرار گیرد، یکی از مهمترین این ظرفیت‌ها عمل به واجبات است که باعث رشد انسان در مسیر کمال می‌شود.

وی با بیان اینکه انسان هر چه بیشتر به واجبات متعهدتر باشد، رشد بهتری از نظرکمال و معنویت دارد، افزود: رشد معنوی از نظر ظاهری قابل درک نیست و در رأس همه واجبات مسئله نماز است که باعث قوت و قدرت در انسان می‌شود.

شعبانی در بخش دیگری از سخنانش به رونمایی از ابرموشک هایپرسونیک ایرانی فتاح، اشاره کرد و گفت: این دستاورد هم دنیا را مبهوت قدرت نمایی ما کرد و هم دشمنان را مرعوب کرد، این دستاورد بزرگ نیروی هوا فضای سپاه، قدرت بازدارندگی کشور را تقویت می‌کند و موجب امنیت و صلح پایدار می‌شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان افزود: امروز ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که سردمداران آن فقط زبان زور را می‌فهمند اینکه گفته شود دنیا، دنیای مذاکره است و دنیای موشک نیست، با واقعیت‌های میدان سازگار نیست و کشوری که ضعیف باشد، یا باید باج دهد و یا زیر پای مستکبران له خواهد شد.

وی اضافه کرد: دوگانه موشک و معیشت معنا ندارد، بلکه هرچه میدان قوی‌تر، دیپلماسی بهتر و کشوری که امنیت نداشته باشد، بحث معیشت و اقتصاد نیز در آن محقق نمی‌شود.

شعبانی در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر ایجاد امید در جامعه گفت: امروز باید امید و ایمان را در جامعه ایجاد کنیم، ناامیدی ظرفیت‌ها و سرمایه‌های جامعه را از بین می‌برد، امید و نشاط باید در جامعه به پویایی برسد و تحرک ایجاد ‌کند چراکه کار دشمن ایجاد روحیه ناامیدی در جامعه و سیاه نمایی است.

وی در ادامه ضمن گلایه از برخی‌‍ رسانه‌هایی که به روح حاکم جامعه کار ندارند و فقط اخبار منفی را منعکس می‌کنند، گفت: متأسفانه برخی رسانه‌ها در داخل، تنها بر روی مشکلات و ترویج نا امیدی کار می‌کنند.

تعطیلی مدرسه نباید موجب تعطیلی تربیت دانش آموزان شود

خطیب جمعه تصریح کرد: ما نمی‌گوییم نقطه ضعف‌ها توسط رسانه‌ها دیده نشود تدبیر برای رفع نقطه ضعف و تدبیر آن اتفاقا نقطه قوت است اما اینکه فقط نقاط ضعف دیده شود این نا امیدی ایجاد می‌کند و سرمایه اجتماعی را از بین می‌برد، ایجاد امید تنها کار مسئولان نیست اما در رأس امیدآفرینی هستند، آحاد مردم به ویژه نخبگان هم وظیفه امید آفرینی دارند. با وجود انتقاداتی که به دولت داریم، اما اتفاقات و فعالیت‌های خوبی در حوزه زیرساخت‌ها، احیای واحدهای تولیدی رخ داده است.

وی گفت: مسئول کارآمد با رفع مشکل مردم می‌تواند ایجاد امید کند، اما دیگر آحاد جامعه نیز در این عرصه نقش دارند و همه باید مسئولیت پذیر باشیم.

شعبانی در پایان تصریح کرد: آموزش و پرورش برای اوقات فراغت دانش‌آموزان و نوجوانان برنامه‌ریزی جدی انجام دهد، مسئولان هم همکاری کنند، مسئولین قرآنی فرهنگی وارد تلاش کنند که برای اوقات فراغت دانش اموزان برنامه داشته باشند تعطیلی مدرسه نباید موجب تعطیلی تربیت دانش آموزان شود.

انتهای پیام
captcha