تأیید حضور بالاترین مقام مسلمان در دولت آمریکا از سوی سنا
کد خبر: 4146702
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵

تأیید حضور بالاترین مقام مسلمان در دولت آمریکا از سوی سنا

نامزدی دلاور سید (Dilawar Syed) به عنوان معاون مدیریت مشاغل کوچک در دولت آمریکا پس از بیش از دو سال تأخیر تأیید شد.

به گزارش ایکنا به نقل از Middle East Eye، مجلس سنا روز پنجشنبه با 54 رأی موافق در برابر 42 رأی مخالف، با حضور دلاور سید در دولت موافقت کرد و به بیش از دو سال تأخیر در معرفی این مقام دولتی در کنگره پایان داد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای اولین‌بار در سال 2021 سید را نامزد کرد اما پس از مخالفت جمهوری خواهان همه چیز متوقف شد. بایدن در سال 2023 دوباره او را نامزد کرد.

اداره مشاغل کوچک ایالات متحده  (SBA) یکی از  سازمان‌های مستقل حکومت فدرال ایالات متحده است که از کارآفرینان و مشاغل کوچک حمایت می‌کند. سازمان‌های مستقل حکومت فدرال ایالات متحده سازمان‌هایی هستند که خارج از وزارتخانه‌های قوه مجریه فدرال (آنها که یک وزیر کابینه در راس آنها قرار دارند) و دفتر اجرایی رئیس‌جمهور فعالیت می‌کنند.این سازمان‌ها اگرچه بخشی از قوه مجریه محسوب می‌شوند از کنترل ریاست جمهوری مجزا هستند و قدرت رئیس‌جمهور برای برکناری رئیس یا یکی از اعضای این سازمان‌ها محدود است.

سید در پاکستان به دنیا آمده  و یک کارآفرین مستقر در کالیفرنیاست که حوزه کاری وی با نرم افزار، مراقبت‌های بهداشتی و هوش مصنوعی مرتبط است. در دوران دولت اوباما، سید نقش فعالی در پیشبرد برنامه جهانی کارآفرینی وزارت امور خارجه داشت.

سید پیش‌تر یکی از اعضای  Emgage بود. این سازمان متشکل از چند سازمان‌ و نهاد است که به دنبال توانمندسازی مسلمانان آمریکایی از طریق سواد سیاسی و مشارکت مدنی هستند.

انتهای پیام
captcha