فرصت‌ مهم تبلیغی‌ کاروان قرآنی حج + فیلم
کد خبر: 4146827
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷
محمدرضا جاهدی‌نیا تبیین کرد؛

فرصت‌ مهم تبلیغی‌ کاروان قرآنی حج + فیلم

تنها حافظ کاروان قرآنی حج گفت: حضور این کاروان اتفاق مبارکی است که یکی از دستاورد‌های تبلیغی کشور محسوب می‌شود؛ لذا باید از فرصت‌های مهم تبلیغی آن نهایت استفاده را برد و رسانه‌‌ها آن را به خوبی پوشش دهند که موجب جلب بیشتر مردم و جوانان به قرآن شود.

به گزارش ایکنا، امسال کاروان قرآنی با حضور ۲۰ نفر از استادان و قاریان ممتاز، یک حافظ و یک گروه تواشیح به حج ابراهیمی رهسپار شد و اعضای آن به اجرای برنامه در جمع حجاج ایرانی و حاجیان سایر کشور‌ها می‌پردازند. زمان مأموریت اعضای کاروان قرآنی حج از ۳۵ تا ۴۰ روز یا بیشتر به طول می‌انجامد.

محمدرضا جاهدی‌نیا، از اعضای کاروان قرآنی و تنها حافظ اعزامی به سفر حج از خراسان رضوی که اولین سفر معنوی حج را تجربه خواهد کرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا به بیان حس و حال این سفر معنوی پرداخت.

این حافظ قرآن کریم درباره فعالیت‌های قرآنی خود گفت: از خراسان رضوی به این سفر معنوی اعزام شدم. در اسفند سال ۱۴۰۰ نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی ایران بودم و قبل از آن هم نفر اول مسابقات کشوری اوقاف در بخش حفظ بودم.

وی درباره حس خود از اعزام به این سفر نورانی گفت: آرزوی هر حافظ و قاری است که به عنوان نمانیده کشورش به سرزمین وحی و مراسم حج اعزام شود و این حس بسیار خوبی است و امیدوارم بتوانم مبلغ خوبی برای کشورمان و قرآن در حج باشم.

جاهدی‌نیا در خصوص انتظارش از رسانه‌ها گفت: کاروان قرآنی حج اتفاق مبارکی است و هیچ تردیدی نیست که یکی از دستاورد‌های تبلیغی کشور محسوب می‌شود که باید از فرصت‌های مهم تبلیغی آن نهایت استفاده را برد؛ لذا امیدواریم که رسانه‌ها مراسم حج و برنامه‌های کاروان قرآنی را به خوبی پوشش دهند که موجب تشویق و جذب مردم و به خصوص جوانان به قرآن و فعالیت‌های قرآنی می‌شود.

یادآور می‌شود، کاروان نور امسال با حضور ۲۰ قاری و حافظ قرآن کریم از ۱۲ استان به سرپرستی احمد ابوالقاسمی؛ قاری بین‌المللی کشور عازم سرزمین وحی شده تا ضمن اجرای برنامه و برپایی محافل قرآنی در بین زائران بیت‎‌الله الحرام و مدینه منوره، اهتمام جدی جمهوری اسلامی ایران به ترویج فرهنگ انس با قرآن را بین حجاج دیگر کشورها منعکس کند.

اجرای برنامه در محافل و برنامه‌های حجاج ایرانی و دیگر کشور‌ها، تلاوت در مراسم دعای کمیل، ندبه و دعای عهد و حضور در برنامه‌های مختلف بعثه مقام معظم رهبری در سرزمین وحی برای تلاوت و اجرای مدیحه‌سرایی از دیگر برنامه‌های کاروان قرآنی نور است.

انتهای پیام
captcha