مساجد از ابتدا مرکزیت خاص اجتماعی بودند
کد خبر: 4146843
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
آیت‌الله علما:

مساجد از ابتدا مرکزیت خاص اجتماعی بودند

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: مساجد از روز اول مرکزیت خاص اجتماعی بودند و اکنون باید رونق پیدا کنند، اقدامات بسیاری را می‌تواند در این زمینه انجام داد، اما بسیاری از برنامه‌ها چنبه اداری پیدا کرده که باید ساماندهی شوند.

آیت‌الله علما امام جمعه کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما، امام جمعه کرمانشاه امروز در نشست همایش بین‌المللی الگوی تحقق اسلامی مسجدمحور با بیان اینکه سال‌ها در زمینه کنترل محلات تذکر داده شده که کنترل امور محلات به دست مردم باشد، اظهار کرد: در گذشته مساجد، بزرگان و علما همه کاره بودند و اسناد می‌نوشتند و شهادت می‌دادند، اما امروز عمده پرونده دادگستری مربوط به ملک و معاملات در این زمینه است، زیرا به دستورات اسلام و قرآن عمل نشده در حالی که علما در گذشته در جریان بودند و آن را اجرا می‌کردند.

وی افزود: مساجد در گذشته قدرتی بودند که امروز به این قدرت بی‌توجهی شده است و امام خمینی(ره) روز اول فرمودند مسجد سنگر است و در زمان پیامبر(ص) نیز همین اقدامات وزارتخانه‌های ما در مساجد انجام می‌شد.

آیت‌الله علما بیان کرد: مسجد از روز اول مرکزیت خاص اجتماعی بوده و اکنون باید رونق پیدا کند و اقدامات زیادی را می‌توان در این زمینه انجام داد، اما بسیاری از برنامه‌ها جنبه اداری پیدا کرده که باید ساماندهی شود.

امام جمعه کرمانشاه اظهار کرد: چنانچه به تریج از ظرفیت مردم استفاده شود علاوه بر کاهش هزینه‌های دولتی کار‌ها نیز بهتر اجرا می‌شود، بنابراین باید با تأمل در سیاست‌های تغییر ایجاد کنیم.

وی در پایان افزود: از عامه مردم و مساجد نباید غافل شد و برگزاری این چنین همایش‌هایی باید به شیوه تدریجی تداوم داشته باشد و سپاه و بسیج باید ناظر بر اجرا توسط مردم باشند.

انتهای پیام
captcha