رشد علمی، جمع میان سنت‌ها و روزآمدی از ویژگی‌های المصطفی است
کد خبر: 4146868
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹
آیت‌الله اعرافی:

رشد علمی، جمع میان سنت‌ها و روزآمدی از ویژگی‌های المصطفی است

رئیس هیئت امنای جامعةالمصطفی العالمیه گفت: اهتمام به رشد و عمق علمی و معرفتی، همچنین جمع میان سنت‌های حوزوی و روزآمدی و فناوری‌های نوین از ویژگی‌ها و اولویت‌های امروز جامعةالمصطفی است.

علیرضا اعرافی، مدیرحوزه‌های علمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه، عصر امروز، ۲۰ خرداد در بازدید از نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه در بغداد اظهار کرد: امروز شاهد تحول عظیم رشته‌ای و دانشی در حوزه‌های علمیه و امتداد بین‌المللی آن یعنی جامعةالمصطفی هستیم. 

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: در سایه‌سار تلاش تمام همکارانمان، اسناد راهبردی و بلندمدت حوزه و برنامه ۵ ساله حوزه‌های علمیه با بیش از هزار شاخص تنظیم و برش‌هایی از آن ناظر به ویژگی‌های مراکز، مدارس و حوزه‌های استانی ترسیم شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری تدوین ۳۰۰ طرح بنیادین و تحولی ناظر به رسالت‌های حوزوی را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: درخت‌واره رشته‌های تخصصی حوزه‌های علمیه و طراحی ۸۰۰ رشته و گرایش و مقطع و تصویب بیش از ۴۰۰ رشته و گرایش آن در شورای گسترش حوزه‌های علمیه، تنها یکی از طرح‌های تحولی حوزه‌های علمیه و به تبع آن جامعةالمصطفی است.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه همواره نیازمند تقویت و به‌روز‌رسانی بنیه‌های پژوهشی طرح‌های حوزوی هستیم، گفت: اگر تنها ۳۰۰ رشته و گرایش قوی و متقن حوزوی عملیاتی شوند، پایان نامه‌ها، تحقیقات پایانی و مقالات آن ضمن توسعه مرز‌های دانشی، دنیای اندیشه‌ای جهان را با دگرگونی مواجه خواهند کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم افزود: جریان فقه معاصر، جریانی است که همراه فقه شیعه در حرکت بوده و بزرگان ما در هر عصری به مسائل نو می‌پرداختند؛ لذا تلاش کرده‌ایم تا افزون بر رشته‌ها در قلمرو آزاد حوزه نیز دست نیاز دراز کرده ، موضوع را عرضه کرده، گروه‌های تقریر در درس‌ها شکل گرفته و جریان فقه معاصر را برای خلق محصولات ارزشمند به پیش ببریم.

آیت‌الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مدیران، اساتید و کارکنان نمایندگی المصطفی در بغداد به برنامه‌های تحولی جامعةالمصطفی العالمیه اشاره کرد و گفت: نگاه فلسفی و معرفتی در همه زمینه‌ها، اهتمام به رشد و عمق علمی و معرفتی در عین حال جمع میان سنت‌های حوزوی و روزآمدی و فناوری‌های نوین از ویژگی‌ها و اولویت‌های امروز جامعةالمصطفی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم، توجه به ابعاد روحی و معنوی طلاب و اساتید جامعةالمصطفی و بهره‌مندی آنان از گفتمان انقلاب اسلامی را از دیگر اولویت‌های جامعةالمصطفی العالمیة دانست.

یادآور می‌شود، در ابتدای این نشست صمیمی مدیران و اساتید جامعةالمصطفی نمایندگی بغداد به بیان نکته نظرات خود در جهت تقویت و تعمیق فعالیت‌های این مرکز در کشور عراق پرداختند.

گزارش از اکبر پوست چیان

انتهای پیام
captcha