جشنواره «سلاله» در کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4147075
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲

جشنواره «سلاله» در کردستان برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف کردستان از برگزاری جشنواره «سلاله» در بقاع متبرکه کردستان خبر داد و گفت: این جشنواره به منظور ارتقای کمی و کیفی برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، قرآنی و مدیریتی برگزار می‌شود.

محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان

حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: در حال حاضر در استان بیش از 70 امامزاده و بقاع متبرکه داریم که قطب فرهنگی استان کردستان محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه حرکت توسعه‌ای روی داده در برنامه‌های فرهنگی ـ اجتماعی و زیرساخت‌های امامزادگان و بقاع متبرکه در چند سال اخیر بسیار چشمگیر بوده است، افزود: با توجه به ارادت خاص مردم به این‌ اماکن مهم‌ترین جایگاه برای اجرای کارهای فرهنگی همین اماکن هستند.

مدیرکل اوقاف کردستان با اشاره به برپایی جشنواره «سلاله» برای اولین بار بین امامزادگان بیان کرد: هر امامزاده پایگاه اطلاع‌رسانی دارد که براساس فراخوان و موضوعات موردنظر می‌توانند در این جشنواره حضور پیدا کنند.

وی هدف از برگزاری جشنواره را معرفی خدمات ارائه شده در امامزادگان و کیفی‌سازی خدمات ذکر کرد و افزود: یکی از نتایج این جشنواره ارتباط و تعامل امامزادگان و بقاع متبرکه با هم و بهره‌مندی از تجارب امامزادگان است. نکته مهم در این جشنواره این است که همه امامزادگان در یک سطح امکان حضور در جشنواره را ندارند از این رو در سه سطح امامزادگان می‌توانند به رقابت بپردازند.

کاروند اظهار کرد: این جشنواره در دو مرحله استانی و ملی برگزار می‌شود. ابتدا در سطح استانی برگزیدگان ‌انتخاب و در سطح ملی رقابت ادامه پیدا می‌کند. ارسال آثار نیز تا ۱۵ تیرماه خواهد بود و گزینش اولیه در مردادماه صورت می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: زمینه‌های شرکت در جشنواره در دو حوزه مدیریتی و مرکز افق تعریف می‌شود، مرکز افق فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعیو قرآنی را پوشش می‌دهد. از این رو در برنامه‌های فرهنگی سبک زندگی اسلامی، اقامه نماز جماعت، استقرار هیئت‌های مذهبی، ترویج وقف فردی و مشارکتی، اجرای اعیاد مذهبی و برنامه‌های ابتکاری در حوزه فرهنگی مدنظر است.

مدیرکل اوقاف کردستان افزود: در حوزه فعالیت‌های اجتماعی نیز اجرای طرح «قرار دوازدهم» و «شمیم خدمت» مدنظر است. در فعالیت‌های قرآنی نیز برگزاری محافل انس با قرآن کریم، موذن راتب، برپایی کلاس‌های قرآن و ‌تفسیر و برپایی جلسات جزخوانی در ماه رمضان هدف ما است.

وی یادآور شد: در تمام‌ مراحل داوری معیار اصلی داوری کمیت و کیفیت برنامه‌های اجرایی، کیفیت و کمیت مخاطبین و نوآوری و خلاقیت در اجرا و تأثیرگذاری فرهنگی و اجتماعی فعالیت‌ها خواهد بود.

انتهای پیام
captcha