برگزاری همایش بین‌المللی «فتوای جهاد کفایی؛ اهمیت، محتوا و ابعاد» در عراق
کد خبر: 4147189
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۹

برگزاری همایش بین‌المللی «فتوای جهاد کفایی؛ اهمیت، محتوا و ابعاد» در عراق

همایش علمی بین‌المللی «فتوای جهاد کفایی؛ اهمیت، محتوا و ابعاد» به همت سازمان حشد الشعبی عراق در بغداد برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، این همایش پنج‌شنبه، 25 خرداد با همکاری مرکز بین‌المللی مطالعات و صلح بغداد در هتل «الرشید» این شهر برگزار می‌شود و تا دو روز ادامه دارد.

مقامات عراقی، مسئولان الحشد الشعبی، کارشناسان دانشگاه‌ها و مراکز علمی عراق و شخصیت‌هایی از کشورهای اروپایی از جمله اتریش، انگلیس، فرانسه و همچنین از آمریکا و ایران در این همایش حضور یافته و سخنرانی خواهند کرد.

«فتوای جهاد کفایی و اهمیت استراتژیک آن»، «فتوای جهاد کفایی و مخالفت با افراط‌‌گرایی و تروریسم»، «فتوای جهاد کفایی؛ ابعاد داخلی و خارجی»، «فتوای جهاد کفایی و نقش آن در تحقق صلح» و «الحشد الشعبی و امنیت ملی عراق» از محورهای مورد بررسی در این همایش اعلام شده است.

بنا بر این گزارش، از ایران عباس خامه‌یار، معاون فرهنگی ـ اجتماعی دانشگاه ادیان و مذاهب قم با موضوع «فتوای جهاد کفایی، ابعاد داخلی و خارجی»، «صفاء‌الدین تبرائیان»، مشاور عالی مرکز اسناد انقلاب اسلامی با موضوع «مرجعیت پیشرو در رویارویی با اندیشه تکفیری» و احمد ذجر الجابری از جامعة المصطفی(ص) العالمیه با موضوع «فتوای جهاد کفایی و پذیرش دیگران در اندیشه مرجعیت دینی؛ ابعاد و اهمیت» در این همایش سخنرانی خواهند داشت.

همایش فتوای جهاد کفایی بغداد روز جمعه، 26 خرداد با قرائت بیانیه به کار خود پایان خواهد داد و در این بیانیه مهم‌ترین نکات مربوط به همایش مورد تأکید قرار خواهد گرفت.

فتوای جهاد علیه داعش را آیت‌الله سیستانی، مرجع عراقی در سال ۱۳۹۳ برای مبارزه با داعش صادر کرد. با صدور این فتوا و اعلان وجوب کفایی جهاد، هزاران نفر از مردم عراق برای جنگ با داعش به نیروهای حشد الشعبی پیوستند. این فتوا را عامل مشروعیت‌بخشی به حشدالشعبی دانسته‌اند.

انتهای پیام
captcha