تأکید نخست‌وزیر مصر بر حفظ میراث اسلامی این کشور
کد خبر: 4147336
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷

تأکید نخست‌وزیر مصر بر حفظ میراث اسلامی این کشور

نخست‌وزیر مصر بر حفظ و احیای بافت تاریخی اسلامی قاهره از جمله مساجد این شهر تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از زاویه،  مصطفی مدبولی نخست‌وزیر مصر بر لزوم غلبه بر چالش‌های پیش روی بافت تاریخی قاهره مانند مشکل آب‌های زیرزمینی و آلودگی ناشی از ساخت و سازهای بی‌رویه و همچنین تسهیل جریان ترافیک تأکید کرد.

وی در نشستی با حضور چند وزیر و مقامات وزارتخانه‌ها و نهادهای مختلف، تحولات پروژه توسعه اسلامی قاهره را بررسی کرد. در این نشست بر اهمیت حفظ بناهای تاریخی و میراثی منطقه به‌ویژه محدوده بین مساجد سیده نفیسه و سیده عایشه و توسعه خیابان صلاح سالم تأکید شد.

در این جلسه مطرح شد که برای حل مشکل آب‌های زیرزمینی و آلودگی ناشی از ساخت و سازهای بی‌رویه و همچنین تسهیل جریان ترافیک در قاهره طرحی بر اساس اصولی مشخص از جمله حفظ بناهای تاریخی و میراثی، به حداکثر رساندن مساحت مساجد اهل البیت(ع)، توسعه میادین، باغ‌ها، پارک‌ها و حفاظت از منطقه در برابر تعرض آغاز شده است. دولت متعهد به حفظ میراث فرهنگی این منطقه بوده و در تلاش است تا شبکه‌ای از جاده‌های جدید را بسازد.

در این جلسه چندین مشکل و چالش در این منطقه از جمله ساختمان‌های غیررسمی، بافت‌های فرسوده، حضور گسترده دستفروشان و بازارهای غیررسمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اعلام شد که دولت برای رسیدگی به این مسائل و حفظ منطقه تاریخی مداخله می‌کند. علاوه بر این، کارشناسان به دلیل افزایش تصادفات، برداشتن پل سیده عایشه را توصیه کرده‌اند و دولت در حال حاضر در حال کار بر روی یافتن مسیر جایگزین برای رفع مشکلات ترافیکی است.

همچنین در این جلسه در مورد مقابری که در حال برداشتن هستند صحبت و تأکید شد که جایگزین آنها در بالاترین سطح ساخته خواهد شد و دولت تمام هزینه حمل و نقل آنها را پوشش خواهد داد. بدین منظور استان قاهره قبلاً تعداد زیادی مقبره آماده کرده است و هیچ مقبره باستانی از بین نخواهد رفت.

انتهای پیام
captcha