زائران احکام حج و حکمت نهفته در این واجب الهی را فراگیرند
کد خبر: 4148013
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
آیت‌الله‌ مدرسی:

زائران احکام حج و حکمت نهفته در این واجب الهی را فراگیرند

آیت‌الله سیدمحمدتقی مدرسی از زائرانی که توفیق حج و زیارت مراقد مقدسه را پیدا کرده‌اند، خواست تا احکام دینی و به‌ویژه احکام حج را فرا گیرند.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دفتر آیت‌الله سیدمحمد تقی مدرسی، این مرجع تقلید عراق طی سخنانی به مناسبت فرا رسیدن ایام حج خاطرنشان کرد: «کسانی که امسال توفیق ادای این فریضه بزرگ را دارند باید از لحاظ روحی و جسمی خود را آماده کرده و آداب و احکام و نیز حکمت نهفته در این واجب الهی را فرا گیرند».

وی در ادامه افزود: «مؤمنینی که عزم زیارت خانه خدا را دارند باید با بصیرت به این سفر معنوی بروند و این فرصت را غنیمت شمرده و با تلاوت آیات قرآن همراه با تدبر و فراگیری اصول و فروع دین و نیز احکام و اصول اخلاقی، روحیه برادری و دوستی بین یکدیگر را تقویت کنند».


آیت‌الله مدرسی تأکید کرد: «پاک کردن اموال و ادای حقوق مردم و حقوق الهی همچون خمس و زکات پیش از این سفر معنوی ضروری است و موجب جلب رضایت الهی و قبولی توبه است».


این مرجع تقلید عراقی در بخش پایانی سخنانش حجاج بیت الله الحرام را تشویق کرد که پس از بازگشت از این سفر معنوی به اصلاح خود بپردازند و با توکل بر خداوند متعال، زندگی تازه‌ای که سرشار از بصیرت، خرد، تعالی تقوا و اخلاق باشد را آغاز کنند.

انتهای پیام
captcha