جمهوری اسلامی ایران اهل ارتباطات منطقی است
کد خبر: 4148168
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶
آیت‌الله شعبانی:

جمهوری اسلامی ایران اهل ارتباطات منطقی است

امام جمعه همدان با بیان اینکه جمهوری اسلامی اهل ارتباطات منطقی است، گفت: هر کجا که منطق و منافع ما حفظ شود با آن کشور ارتباط خواهیم داشت.

آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی، امام جمعه همدان، امروز، 26 خردادماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه همدان ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: راه رسیدن به کمالات بشری دستور شریعت است که مهمترین و رأس اقامه نماز است و نماز اول وقت بالاترین نکته تأکید شده است.

وی بی‌توجهی به نماز را عامل ورود به جهنم برشمرد و گفت: کسی که اهل نماز نباشد، نماز را قبول نداشته و انکار کند به مسئله کفر نزدیک می‌شود، قرآن کریم برخی نمازگزاران را تهدید می‌کند که نمازشان آفت دارد، آنهایی که نسبت به نماز سهل‌انگار و بی‌توجه هستند و در نماز ریا دارند.

خطیب جمعه همدان نماز را باعث خاموشی آتش جهنم دانست و تأکید کرد: اگر می‌خواهیم نماز ما را به معراج برساند باید توجه به نماز اول وقت و اخلاص در نماز را مدنظر داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه اساس سیاست‌های داخلی و خارجی کشورها و ملت‌ها بر حفظ منافع ملی است و منافع ملی کشورها مورد منازعه بین سیاسیون و مردم قرار نمی‌گیرد، اظهار کرد: آنجایی که منافع ملی در میان می‌آید مردم حمایت و سیاسیون فارغ از سلایق مختلفی که دارند با وحدت با اجماع نسبت به منافع ملی توجه می‌کنند.

شعبانی منافع ملی را شامل تقویت سیستم اقتصادی کشور، برجسته شدن حاکمیت و ایدئولوژی سیاسی، افزایش امنیت و قدرت ملی و استقلال کشور و حفظ آرمان‌های آن کشور برشمرد و گفت: در کشور ما به اعتبار اینکه یک کشور اسلامی است اصول دینی در یک تعریف و شناسایی منافع ملی موثر است و وقتی می‌خواهیم منافع ملی را تعریف کنیم باید مبتنی بر اصول دینی باشد، حکومت ما یک ایدئولوژی و جهان‌بینی خاص دارد.

وی به سفر رئیس‌جمهور به کشورهای آمریکای لاتین اشاره کرد و افزود: سؤال اینجاست که سیاستی که در دولت سیزدهم در روابط بین‌المللی دنبال می‌شود چقدر در منافع ملی ما مؤثر است، برخی می‌پرسند این سفرها چه منافعی برای کشور دارد باید در پاسخ گفت این سفرها و روابط با کشورها از نظر اقتصادی می‌تواند سیستم اقتصادی ما را تقویت کند.

امام جمعه همدان افزود: ارتباط با کشورهای مختلف در حاکمیت سیاسی کشور ما نیز نقش داشته و این کشورها آسیب‌دیده از سلطه جهانی هستند که با توجه به شکل‌گیری نظم نوین جهانی در این راستا کشور ما می‌تواند مؤثر در نظم نوین جهانی بوده و با راهکارهایی که می‌تواند علیه یک جانبه‌گرایی و علیه نظام سلطه داشته باشد در این ارتباطات با کشورها تأثیر بگذارد و این سفرها به کشورها می‌تواند یک میدان مبازه با سلطه را طراحی کند.

وی با بیان اینکه در برخی رسانه‌ها این سفرها مورد تخریب قرار می‌گیرد، گفت: باید منصفانه نگاه کرد این سفرها در راستای حفظ منافع ملی ما است، در تحلیل‌ها باید تقوا را رعایت کرد. جمهوری اسلامی اهل ارتباطات منطقی است و هر کجایی که منطق و منافع ما حفظ شود ما با آن کشور ارتباط خواهیم داشت، اگر اروپا و امریکا منطق مذاکره را حفظ می‌کردند مذاکره می‌کردیم اما واقعیت این است که آنها با مذاکره‌ می‌خواهند براندازی کنند و می‌خواهند ما را عقب برانند و منافع ملی ما با این مذاکرات منافات دارد.

شعبانی با تأکید بر اینکه باید در راستای منافع ملی حرکت کنیم، تصریح کرد: امروز صنعت هسته‌ای کشور ما هم در عرصه اقتصادی و هم در عرصه سیاسی و قدرت‌آفرینی مؤثر است، ما دنبال بمب هسته‌ای نیستیم.  

وی با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند اگر ما از نظر اسلامی و از لحاظ دینی منعی نداشتیم شما قدرت بازدارندگی نداشتید، گفت: ما اگر بمب هسته‌ای نمی‌سازیم به اعتبار این اعتقادمان است، طبق فتوای رهبری ساخت بمب هسته‌ای حرام شرعی است.

خطیب جمعه همدان با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر اینکه باید مسئولان در اقتصاد قوی شوند، گفت: امروز اگر کشور قدرت نداشته باشد در مسئله ایدئولوژی و آرمان‌های خود نمی‌تواند موفق باشد و باید تولید قدرت کرد.

وی به عملیات ساخت مسکن در استان همدان اشاره کرد و گفت: در ساخت مسکن باید سرعت عملیات مجموعه‌ها مد نظر باشد و امروز با توجه به معضل مسکن هر چه زودتر باید 11 هزار مسکن ساخته شود و مردم نیز همراهی کنند و مبلغی که سهم مردم است زودتر پرداخت شود تا مشکلات حل شود.

انتهای پیام
captcha