کاروان‌های تلاوت و طبابت راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 4148986
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴
جواد باقری‌بیلندی:

کاروان‌های تلاوت و طبابت راه‌اندازی می‌شود

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت از راه‌اندازی کاروان‌های تلاوت و طبابت با حضور فعالان و نخبگان قرآنی خانواده نظام سلامت خبر داد و گفت: در این کاروان‌ها خدمات تخصصی در حوزه سلامت و نیز آموزش قرآن در حاشیه‌ شهرها و مناطق محروم کشور ارائه می‌شود.

جواد باقری‌بیلندیجواد باقری‌بیلندی، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به اجرای طرح تلاوت و طبابت از سوی این مرکز، گفت: یکی از اصناف فعال در حوزه قرآن کریم جامعه پزشکی و فعالان خانواده نظام سلامت کشور است، با توجه به اینکه ظرفیت‌های قرآنی موجود در این بخش در جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت بهداشت و سایر برنامه‌ها شناسایی شده‌اند، به دنبال برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های مختلف با حضور این افراد هستیم.

وی یکی از طرح‌های در دست برنامه‌ریزی را طرح کاروان تلاوت و طبابت برشمرد و گفت: در این طرح به دنبال این هستیم تا با حضور افراد قرآنیِ خانواده نظام سلامت که شامل شرکت‌کنندگان و برگزیدگان جشنواره قرآن و عترت و نیز نخبگان قرآنی وزارت بهداشت است، کاروان‌های تلاوت و طبابت را راه‌اندازی کنیم.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت تصریح کرد: این کاروان‌ها به حاشیه مناطق محروم و شهرها اعزام خواهند شد تا در قالب اردوهای جهادی – قرآنی با عنوان تلاوت و طبابت هم به خدمت تخصصی خودشان مشغول باشند و هم خدمت افتخاری قرآن که به آن مفتخر هستند، ارائه دهند.

باقری‌بیلندی تصریح کرد: در این کاروان‌ها قاریان، مرتلان، حافظان در حوزه‌های مختلف دانشجویی، کارمندی و اساتید حضور خواهند داشت و برنامه‌ریزی شده است، این طرح از مهرماه آغاز شود.

وی در پایان در مورد زمان آغاز به کار این طرح گفت: تمام تلاش ما این است که این طرح در تمام مناطق کشور با کمک ادارات قرآنی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اجرایی شود. 

انتهای پیام
captcha