از حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به حواره تا درخواست عملیات علیه فلسطینیان
کد خبر: 4149256
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴
با تحولات فلسطین؛

از حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به حواره تا درخواست عملیات علیه فلسطینیان

شهرک‌نشینان صهیونیست پس از عملیات شهادت‌طلبانه در شهرک عیلی که منجر به کشته شدن چهار صهیونیست شد با گلوله‌های جنگی به روستای حواره هجوم بردند. از سوی دیگر مقامات رژیم اسرائیل خواستار تشدید عملیات علیه فعالان فلسطینی شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، شهرک‌نشینان صهیونیست شامگاه سه‌شنبه، 30 خرداد ساعاتی پس از کشته شدن 4 اسرائیلی در نزدیکی رام الله، با گلوله‌های جنگی به شهرک حواره در کرانه باختری حمله کردند. 

شاهدان عینی به خبرگزاری آناتولی گفتند که ده‌ها شهرک‌نشین با گلوله‌های جنگی و گاز اشک‌آور به حواره در جنوب نابلس یورش بردند.
 
شاهدان گفتند که شهرک‌نشینان یک وسیله نقلیه، درختان زیتون و اموال فلسطینیان را آتش زدند و به سوی خانه‌ها سنگ پرتاب کردند. ویدئوهایی از این حملات و درخواست مقابله با شهرک‌نشینان که از بلندگوهای یک مسجد پخش می‌شد منتشر شده است. 
 

حماس: عملیات عیلی پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها در اقصی بود

 
جنبش‌ حماس درباره عملیات در کرانه باختری که در آن 4 اسرائیلی کشته و 4 تن دیگر زخمی شدند بیانیه‌ای صادر کرد. حماس در این بیانیه‌ اعلام کرد: شهید قسامی، خالد صباح، یکی از عاملان عملیات قهرمانانه جنوب نابلس، پس از انجام عملیات تیراندازی قهرمانانه در جنوب نابلس،  به همرزم شهیدش مهند فالح شهاده پیوست. 
 
این جنبش افزود: ما تأکید می‌کنیم که عملیات قهرمانانه فرزندان قسام در کرانه باختری، انتقام خون رهبران شهیدی است که به دست صهیونیست‌ها در غزه به شهادت رسیدند و پاسخی به جنایات آنها علیه مسجد مبارک الاقصی و تجاوزات آن به نابلس و جنین است.
 
این جنبش همچنین تأکید کرد: این عملیات تنها آغاز یک سلسله اقدامات مقاومتی است که اشغالگران صهیونیست را آشفته و شب سربازان و شهرک‌نشینان را به کابوس تبدیل می‌کند.
 
بر اساس گزارش‌ها یکی از این دو شهید دو ماه در اسارت رژیم صهیونیستی و دیگری چهار ماه در بند زندان‌های اسرائیل بوده است.
 

جنبش جهاد: مقاومت تا آزادی سرزمین فلسطین ادامه دارد

 
جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم شهادت دو شهید گردان‌های القسام، مهند فالح شهاده (26 ساله) و خالد مصطفی صباح (24 ساله) اهل روستای عریف که عملیاتی قهرمانانه در نزدیکی شهرک عیلی انجام دادند تسلیت گفت.
 
جنبش جهاد اسلامی تأکید کرد که این عملیات پر برکت و قهرمانانه پاسخی طبیعی به جنایات دشمن در غزه و جنین و پاسخ میدانی به ندای حق‌طلبی و اتحاد فلسطینیان در مقابل رژیم جنایتکار و دفاع از بیت المقدس و  مسجد الاقصی و انتقام خون شهدای قهرمان بود.
 
جهاد تأکید کرد که این عملیات حیاتی بودن مقاومت و توانایی آن در ضربه زدن به دشمن را ثابت کرد و ما تاکید می‌کنیم که مقاومت برای بازدارندگی اشغالگران و نبرد انتقام در غزه حضور دارد و تا آزادی سرزمین و تطهیر مقدسات متوقف نخواهد شد.
 

سوریه: اردوگاه جنین نماد مقاومت فلسطین است

 
وزارت امور خارجه سوریه با بیان اینکه اردوگاه جنین نماد استواری مردم فلسطین و در عین حال نمونه‌ای از جنایاتی است که رژیم اشغالگر اسرائیل بارها علیه بشریت مرتکب شده است، خاطرنشان کرد: حمایت مستمر ایالات متحده و آمریکا کشورهای غربی از جنایات، تجاوزات و نقض قوانین بین‌المللی رژیم اشغالگر چیزی جز دعوت به ادامه آن نیست و ادامه این رویکرد نژادپرستانه تبعات جدی برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی دارد.
 

درخواست عملیات نظامی علیه فلسطینیان

 
یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل با فرمانده ارتش این رژیم و دیگر مقامات ارشد امنیتی برای بحث در مورد واکنش به تیراندازی در کرانه باختری که منجر به کشته شدن چهار اسرائیلی شد ملاقات کرد. ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل با اشاره به تحولات کرانه باختری گفت: اکنون زمان عملیات نظامی در یهودیه و سمریه است. او که در محل تیراندازی دیروز صحبت می‌کرد از دولت خواست که ترورهای هدفمند از طریق هوایی انجام دهد، ساختمان‌ها را خراب کند، مبارزان فلسطینی را اخراج و مجازات اعدام را اعمال کند.
 
شلومو نعمان، رئیس شورای سازمان شهرک‌نشینان اسرائیلی هم درخواست برای عملیات نظامی گسترده را تکرار کرد و گفت: ما نمی‌توانیم شاهد ادامه این حملات باشیم  و امیدواریم موج تروریسم به سرعت از بین برود.
انتهای پیام
captcha