بیش از 14 هزار نیرو، آماده خدمت‌رسانی در ایام حج
کد خبر: 4149901
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵

بیش از 14 هزار نیرو، آماده خدمت‌رسانی در ایام حج

تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی با اعلام آماده‌سازی بزرگ‌ترین کادر انسانی در طول تاریخ فعالیت خود، برای انجام هرچه بهتر مناسک حج امسال خبر داد که بیش از 14 هزار نیروی زن و مرد برای خدمت‌رسانی به زائران سرزمین وحی در ایام حج امسال آماده شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم، تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی از آماده‌سازی بزرگ‌ترین کادر انسانی در طول تاریخ فعالیت خود، برای انجام هرچه بهتر مناسک حج امسال خبر داده است.

در این راستا بیش از 14 هزار نیروی زن و مرد برای خدمت‌رسانی در ایام حج امسال آماده شده است. این کادرها در چهار نوبت اصلی و در صحن‌ها و مراکز عمده به ویژه در صحن مطاف، رواق سعودی و محل ادای سعی بین صفا و مروه به زائران خدمت‌رسانی خواهند کرد.

از سویی در حوزه کارهای داوطلبانه نیز بیش از 8 هزار فرصت کار و خدمت داوطلبانه در 10 حوزه مختلف برای داوطلبان فراهم شده و برنامه‌ریزی برای انجام بیش از 200 هزار ساعت فعالیت داوطلبانه در ایام حج تدارک دیده شده است.

بیش از 300 هزار جلد قرآن کریم به منظور تلاوت در مسجدالحرام و مسجدالنبی توزیع‌ شده و همچنین حلقه‌های آموزش و حفظ قرآن کریم با تدریس شماری از معلمان و حافظان دارای مهارت کافی نیز در این اماکن مقدس برپا شده است.

در راستای ارائه خدمات الکترونیک و مدرن‌سازی خدمات‌رسانی، چندین اپلیکیشن مهم در حوزه مسیریابی، تلاوت قرآن و ادعیه نیز طراحی شده و در اختیار زائران قرار گرفته است.

تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی هم از آماده‌سازی این مسجد برای پذیرایی از زائران بیت‌الله الحرام خبر داد. این اقدام به منظور پذیرایی از زائران پیش از عزیمت آنها برای انجام مناسک حج و در قالب نظام یکپارچه خدمات‌رسانی به زائران صورت می‌گیرد.

تولیت کل مسجدالنبی تصریح کرد: این اقدامات شامل عطرافشانی کف مسجد و فرش‌ها، ضدعفونی کردن و شستشوی کف، تأسیسات و فرش‌ها می‌شده است.

این تولیت تلاش زیادی برای ارائه تمامی خدمات داشته و علاوه بر این 18 هزار قطعه فرش در این مسجد پهن شده، همچنین نیروی انسانی شاغل در این مسجد با هدف سازمان‌دهی زائران، تسهیل حرکت و فراهم کردن امکان ادای نماز در این مسجد مبارک دو برابر شده است.

علاوه بر این تولیت کل توجه ویژه به معلولان و افراد کم‌توان داشته و به منظور ارائه خدمات به آنها نسبت به اختصاص مسیرهای ویژه تردد و همچنین نمازخانه‌های خاص به آنها اقدام کرده و همچنین نسخه‌هایی از قرآن کریم به خط بریل در اختیار نابینایان قرار گرفته و خطبه‌های نماز نیز به زبان اشاره ترجمه شده است.

 علاوه بر این در راستای اقدامات لازم برای رساندن آب متبرک زمزم به همه نمازگزاران، تولیت اقدام به توزیع بطری‌های آب زمزم در سراسر مسجدالنبی کرده و 80000 بطری آب زمزم توزیع خواهد شد. این اقدامات در راستای ارائه بهترین خدمات با بالاترین کیفیت به زائران بیت‌الله الحرام صورت گرفته است.

معاونت امور اطلاع‌رسانی تابع تولیت مسجدالنبی نیز از افزایش تلاش خود برای راهنمایی زائران و نمازگزاران در مورد امور مسجدالنبی به زبان‌های مختلف در موسم حج امسال خبر داد.

به گفته این معاونت بیش از 30 مترجم به مهم‌ترین زبان‌های زنده جهان برای راهنمایی زائران در مسجد النبی و پاسخگویی به پرسش‌های آنها استخدام شده است.

 

 

انتهای پیام
captcha