انجام 400 عملیات مقاومتی فلسطینیان طی 6 ماه
کد خبر: 4150407
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
کانال 14 عبری اذعان کرد؛

انجام 400 عملیات مقاومتی فلسطینیان طی 6 ماه

کانال 14 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که فلسطینی‌ها طی شش ماه گذشته 400 عملیات مقاومتی از جمله 300 عملیات تیراندازی علیه صهیونیست‌ها انجام دادند. در همین حال 100 هزار حکم تخریب خانه‌های فلسطینی در مناطق اشغالی 1948 صادر شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، کانال 14 تلویزیون رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه با ارائه آماری از عملیات‌های مقاومتی فلسطینیان طی یک ماه اخیر از شدت گرفتن بی‌سابقه این عملیات‌ها ابراز نگرانی کرد.

بر اساس این گزارش طی یک هفته گذشته 15 عملیات تیراندازی در کرانه باختری از سوی فلسطینیان علیه رژیم صهیونیستی و منافع آن انجام شده که 13 مورد آن مستقیما نظامیان ارتش رژیم اشغالگر را هدف گرفته است.

رژیم صهیونیستی در حمله اخیر خود به اردوگاه جنین هفت فلسطینی را به شهادت رساند که این جنایت اشغالگران با واکنش خشم فلسطینیان روبرو شد. در همان روز گردان جنین هفت نظامی صهیونیست را طی یک عملیات کمین محکم زخمی کرد و هفت خودروی نظامی آنها را از کار انداخت.

عملیات مقاومتی برجسته دیگری هم که در واکنش به تجاوز نظامیان صهیونیست به جنین انجام شد، عملیات در شهرک عیلی در نزدیکی رام الله بود که به هلاکت چهار شهرک‌نشین صهیونیست بر اثر تیراندازی در یکی از پمپ بنزین های این شهرک بود.

در این گزارش اعلام شده که فلسطینیان از ابتدای سال جاری میلادی قریب به 400 عملیات علیه صهیونیست‌ها انجام دادند که 300 مورد آن با تیراندازی و مابقی با پرتاب سنگ و بمب دستی و غیره بوده است.

گسترش دامنه مقاومت و قدرت گروه‌های مقاومت فلسطین در کرانه باختری  و بخصوص جهاد اسلامی، اشغالگران صهیونیست را سراسیمه و نگران کرده است و تجاوز اخیر این رژیم به نوار غزه و به شهادت رساندن تعدادی از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی نتوانست، آتش انتفاضه کرانه باختری را خاموش کند.

100 هزار حکم تخریب خانه‌های فلسطینی

عاره احمد ملحم، مسئول کمیته دفاع از زمین و مسکن فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در راستای سیاست سرقت زمین‌های فلسطینیان یکصد هزار حکم تخریب خانه‌های فلسطینیان را در داخل مناطق اشغالی 1948 صادر کرده است.

وی گفت: بیش از 60 درصد از خانه‌های فلسطینیان در مناطق اشغالی 48 مجوز ندارند.

ملحم گفت: بیش از نیم میلیون فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی از موافقت برای کسب مجوز ساخت خانه در زمین‌هایشان محروم هستند.

این مسئول فلسطینی گفت که 90 درصد احکام تخریب خانه‌های فلسطینیان اجرا می‌شود در حالی که یهودیان برای تخلفات خود در ساخت و ساز راه‌هایی برای دور زدن قانونشان پیدا می‌کنند.

ملحم گفت که پنج هزار فلسطینی به دلیل همین احکام تخریب خانه‌هایشان مناطق اشغالی سال 48 را ترک کرده‌اند و این به نفع دشمن صهیونیستی است.

انتهای پیام
captcha