هشدار حماس نسبت به وقوع جنگ دینی در مسجدالاقصی
کد خبر: 4150950
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵

هشدار حماس نسبت به وقوع جنگ دینی در مسجدالاقصی

یک عضو رهبری حماس نسبت به راه‌اندازی جنگ دینی از سوی صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی هشدار داد و خواستار حضور گسترده مردم برای صیانت از این مکان مقدس شد.

به گزارش ایکنا به نقل از قدس پرس،  عبدالجبار سعید از اعضای رهبری جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در خارج،   نسبت به شتاب اسرائیلی‌‌ها در عملی کردن سخنان در مورد جنگ دینی در مسجدالاقصی هشدار داد و افزود: مقابله با این طرح مستلزم حضور پررنگ در این مسجد به عنوان یکی از مهمترین ابزار رویارویی در این جنگ است.

سعید در بیانیه‌ای مطبوعاتی، بر لزوم مقابله با هدف قرار دادن مقدسات اسلامی از جمله تصمیمات پی در پی صهیونیست‌ها در خصوص تشدید سیاست بیرون راندن اهالی  بیت‌المقدس از مسجدالاقصی و تلاش برای انزوای آن و تداوم سیاست تخریب منازل در چارچوب اقدامات این رژیم با هدف تخلیه شهر قدس تأکید کرد.

وی تصریح کرد: موسم حج در مکه مکرمه مصادف با تجاوزات صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی است که فرصتی برای پیوند مسجدالاقصی و مسجدالحرام و تأکید بر مسئولیت امت اسلامی در قبال آزادی آن است.

این رهبر حماس افزود: تداوم تجاوز روزانه شهرک‌نشینان یهودی به مسجدالاقصی، ایجاب می‌کند که مردم ما در بیت‌المقدس و مناطق اشغالی را به سفر به سمت آن و نماز خواندن و انجام عبادت در آنجا به ویژه در اوایل صبح و بعد از نماز ظهر که حملات تشدید می‌شود تشویق کنیم.

سعید تأکید کرد: تداوم تجاوزات صهیونیست‌ها به مقدسات ما مستلزم تداوم هشدار نسبت به طرح‌های تفرقه‌افکنی و یهودی‌سازی آنها با توجه به جسارت شهرک‌نشینان برای انجام مراسم تلمودی در منطقه شرقی مسجدالاقصی همزمان با جلوگیری از حضور نمازگزاران در این منطقه است.

مسجدالاقصی همه روزه به جز جمعه و شنبه شاهد تجاوزات متعدد از سوی شهرک‌نشینان تحت حمایت پلیس اشغالگر برای اعمال کنترل کامل بر مسجد و تقسیم‌بندی زمانی و مکانی آن است.

انتهای پیام
captcha