کتاب هواشناسی کشاورزی منتشر شد
کد خبر: 4152091
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
به‌همت انتشارات جهاددانشگاهی اردبیل؛

کتاب هواشناسی کشاورزی منتشر شد

انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل کتاب «هواشناسی کشاورزی: راهنمای عملی» را با رویکردی به حوزه علوم کشاورزی و منابع طبیعی، به ویژه مختلف رشته‌های هواشناسی، اقلیم‌شناسی، مهندسی محیط زیست و سایر رشته‌های مرتبط و حوزه مطالعاتی پژوهشگران منتشر کرد.

کتاب هواشناسی کشاورزیبه گزارش ایکنا از اردبیل، این کتاب توسط «لطیف احمد»» «ایحانه حبیب کنث»، «صباح پرواز»، سید «شراز مهدی» در سال ۲۰۱۷ کشور آمریکا تالیف شده و توسط دکترسیده «آمنه سجادی» عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و «روزبه سجودی ماسوله» به فارسی ترجمه گردیده است.

در این کتاب آمده که آب و هوا مهم‌ترین عنصر در تولیدات کشاورزی می‌باشد و کشاورزی پایدار تا حد زیادی به دانش دقیقی از منابع آب و هوایی وابسته است، بنابراین اندازه‌گیری صحیح عوامل آب و هوایی برای درک تفسیر مناسب در رابطه با رشد و توسعه محصول، مورد نیاز به‌نظر می‌رسد.

این کتاب راهنمای عملی مناسبی در اندازه‌گیری خصوصیات آب و هوایی، ابزار‌های مورد استفاده و محاسبه متغیر‌های مختلف آب و هوایی می‌باشد که در نهایت بطور خلاصه در مورد مناطق کشاورزی اقلیمی و اکولوژیکی هند و ایالت جامو و کشمیر به عنوان نمونه عملی توضیح داده شده است.

این کتاب به عنوان یکی از منابع درسی دانشجویان مقاطع مختلف رشته‌های هواشناسی، علوم کشاورزی و منابع طبیعی، اقلیم‌شناسی، مهندسی محیط زیست و سایر رشته‌های مرتبط و حوزه مطالعاتی پژوهشگران پیشنهاد می‌شود.

کتاب «هواشناسی کشاورزی: راهنمای عملی»، ۱۶۰ صفحه ای، در ۱۹ فصل تالیف شده است و به قیمت ۱۰۰۰۰۰۰ ریال در دسترس علاقمندان قرار دارد.

انتهای پیام
captcha