آیین بزرگداشت استاد پرورده در لرستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4152917
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴
۱۸ تیرماه؛

آیین بزرگداشت استاد پرورده در لرستان برگزار می‌شود

معاون فرهنگی، مطبوعات و رسانه لرستان از برگزاری آیین بزرگداشت استاد پرورده، شاعر، نویسنده و پیشکسوت لرستانی خبر داد.

آیین بزرگداشت استاد پروردهبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، اعظم روانشاد، معاون فرهنگی، مطبوعات و رسانه لرستان امروز، ۱۴ تیرماه از برگزاری آیین بزرگداشت استاد پرورده، شاعر، نویسنده و پیشکسوت لرستانی خبر داد و گفت: این مراسم بزرگداشت با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن موسیقی لرستان ۱۸ تیرماه در محل تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم‌آباد برگزار می‌شود.
 
وی افزود: استاد رمضان پرورده شاعری است که علاوه بر سرودن شعرهای حماسی، ملی و بومی هم در حوزه اشعار مذهبی و سوگ‌سرایی و نوحه تبحر خاصی دارد و هم در قالب طنز هنرمند تمام‌عیاری است، شخصیتی تحصیل‌کرده و آشنا به اصول و قواعد شعر دارد که شعرش برخاسته از مهر و انسانیت و عشق به مردم است.
 
روانشاد اضافه کرد: اشعار زیبای استاد پرورده به‌عنوان شاعری گران‌مایه و اندیشمندی توانا در تار و پود فرهنگ قوم سرافراز لر ریشه دارد و به خوبی از دغدغه‌های جامعه در برابر تکنولوژی و مظاهر نوین زندگی سخن می‌گوید.
 
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به برخی تالیفات و آثار این هنرمند مردمی، گفت: تاکنون ۳ کتاب خون و عطش، گلال تش (درزمینه اشعار عاشورایی) و ترانه‌های افلاک از وی منتشر شده‌اند و در زمینه موسیقی بعد از انقلاب خوانندگان بزرگ این دیار از جمله حشمت‌الله رجب‌زاده، حشمت فتحی، فرج علی‌پور، بهمن اسکینی، داریوش نظری، فضل‌الله صفاری، علی دلفانی، حسین فرجی، مجید احمدی، سیف‌الدین، آشتیانی، بردیا مهر آرا، محمد باجولوند، ضرغام طهماسبی، حجت‌الله احمدوندی و ... از اشعار استاد پرورده  بهره برده‌اند.
 
یادآور می‌شود، رمضان پرورده در سال ۱۳۳۲ در محله درب دلاکان خرم‌آباد چشم به جهان گشود، دوران ابتدایی و دبیرستان خود را در همین شهر سپری و پس از انجام خدمت سربازی برای ادامه تحصیل در رشته حقوق و علوم سیاسی وارد دانشگاه تهران شد و در سال ۱۳۵۸ موفق به اخذ دانشنامه لیسانس گردید. ترانه‌سرایی را در دوران نوجوانی در مکتب دایی خود (شکراله الماسی) که یکی از ترانه‌سرایان و خوانندگان مشهور موسیقی اصیل لری بود، آغاز کرد.
انتهای پیام
captcha