حجاج حافظ دستاوردهای حج در زندگی باشند
کد خبر: 4153252
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳

حجاج حافظ دستاوردهای حج در زندگی باشند

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: حجاج باید نسبت به دستاورد خود از حج توجه داشته و حافظ این ذخیره معنوی باشند و افرادی هم که به دیدن حاجیان می‌روند این مهم را مورد توجه قرار دهند.

سیدمحمد کاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سید محمد کاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد، امروز، 16 تیرماه در خطبه‌های این هفته با تبریک عید سعید غدیر خم گفت: یکی از وسایل آزمایش بشری خود مردم هستند، این اختلاف سلیقه، روحیه و دیدگاه‌ها خود یک وسیله آزمایش و نه وسیله از هم جدا شدن و فاصله گرفتن از اصل همدلی است.

وی ادامه داد: جریان‌های خانوادگی نیز از این جنس بوده اما متأسفانه آمار ازدواج و طلاق بسیار نگران کننده است که یکی از موارد در این  زمینه این است که اثر سازندگی و قدرت پذیرش اختلاف سلیقه و تلاش برای تعامل و همدلی در جامعه کمرنگ شده است و لذا این امر به توجه، احیا، تبیین، ترویج و فرهنگسازی با محوریت خانواده و نسل جوان را نیاز دارد.

مدرسی با اشاره به تذکرات رهبر انقلاب در رابطه با دستگاه قضایی در ابعاد مختلف از جمله حفظ حقوق عامه در بُعد روانی گفت: متأسفانه زنجیره حکمرانی فرهنگی ما اینگونه شکل گرفته که در مرحله اول دشمن از طریق روایت‌سازی جو منفی نسبت به احکام الهی و ارزشی ایجاد می‌کند، در مرحله دوم ذهنیت مردم در اثر فشار این جو روانی صورت بندی و شکل پیدا می‌کند و سپس کارگزاران فرهنگی بر اساس نتایج نظرسنجی از این فضا، اجرای احکام الهی را در جامعه موجب دوقطبی‌سازی و تنش‌آفرینی معرفی می‌کنند که به هیچ وجه و از بعد فرهنگی این زنجیره حکمرانی صحیح نیست و لذا باید در این زمینه دستگاه قضایی به شکل منسجم و هدفمند ورود پیدا کند. اقدامات صورت گرفته تاکنون قابل تقدیر است اما اینگونه واکنش‌ها و برخوردها باید مسمتر، قانونمند، قاطع و بازدارنده باشد. 

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اینکه اقتصاد و فرهنگ دو رکن اساسی و سرفصل بسیار مهم و مورد نیاز عموم جامعه است اظهار کرد: مسئولان باید پیشران‌های اقتصادی را مورد توجه قرار دهند که یکی از این پیشران‌ها، حمل و نقل و دیگری جایگاه سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاران هستند و باید به این امر توجه شود چرا که زیرساخت‌های حمل و نقل وضعیت مناسبی ندارند، جاده‌های ما نیاز به بهسازی و مرمت دارد.

وی ادامه داد: همچنین باید حمایت از سرمایه‌گذاران به شکل جدی‌تر و عملیاتی صورت گیرد و گاهی این پشتیبانی‌ها اندک و مقطعی است و جریان دیگر و دارای اولویت پیشران اقتصادی بحث سیستم اداری است و دولت با این گستردگی که اکنون دارد، گاهی در مواردی حتی جز اخلال در امور از طریق ادارات چیز دیگری از آن مشاهده نمی‌شود و یکی از چیزهایی که امروز مردم از آن گله دارند همین سیستم فشل اداری است که حتی مدیران عالی استان را هم به انفعال وا داشته است. این مسئله سیستم اداری را باید به شکلی حل کنند و تصمیم سازان، نمایندگان محترم مجلس و دستگاه‌های اجرایی به حل این مسئله و مطالبه عمومی مردم ورود جدی پیدا کنند.

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود از تدفین شهید گمنام در بخش مرکزی یزد و روستای محمد آباد خبر داد و به بازگشت حجاج اشاره کرد و گفت: حجاج باید نسبت به دستاورد خود از حج توجه داشته و حافظ این ذخیره معنوی باشند و عزیزانی که به دیدن حاجیان می‌روند این مهم را مورد توجه قرار دهند..

انتهای پیام
captcha