نشست برنامه‌ریزی اجتماع روز حجاب و عفاف در مازندران برگزار شد
کد خبر: 4153562
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۷

نشست برنامه‌ریزی اجتماع روز حجاب و عفاف در مازندران برگزار شد

نشست برنامه‌ریزی اجتماع مردمی روز حجاب و عفاف با حضور رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران برگزار شد.

حجت الاسلام علی اصغر اصغری،

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران، هفدهم تیرماه در نشست برنامه‌ریزی اجتماع با شکوه مردمی روز حجاب و عفاف، گفت: با توجه به اقبال عمومی از برنامه‌های مواکب غدیریه می‌توان مواکب را در دهه مهدویت و اربعین حسینی نیز برپا کرد، البته این فعالیت‌های فرهنگی باید با آسیب‌شناسی همراه باشد.

وی با اشاره  به ۲۱ تیرماه روز حجاب و عفاف، افزود: با توجه به فتنه سال ۱۴۰۱ هجمه‌های فراوان را در حوزه عفاف و حجاب شاهد بودیم به وضوح دیده شد که دشمنان انقلاب اسلامی تلاش کردند تا بانوان حجاب را کنار بگذارند اما با وجود فریب خوردن عده‌ای محدود از بانوان و دختران، قاطبه مردم عفت و حجاب را دارند و حریم خود و خانواده را حفظ می‌کنند.

اصغری تصریح کرد: عفاف و حجاب از ارکان اصلی بنیان خانواده است و اگر حجاب کنار گذاشته شود خانواده‌ها دچار چالش می‌شوند، باید در حوزه بانوان و دختران با هدف ترویج و گسترش عفاف و حجاب سرمایه‌گذاری شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه باید دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی به شکلی عمل کنند که شاهد مطالبه‌گری در حوزه عفاف و حجاب باشیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از کم‌کاری‌ها در حوزه عفاف و حجاب موجب شده تا زنان باحجاب در جامعه مظلوم واقع شوند در صورتی که حضور زنان در جامعه بسیار ارزشمند است.

وی اظهار کرد: نیمی از جامعه را زنان تشکیل می دهند باید از این ظرفیت برای پویایی و پیشرفت جامعه اسلامی به درستی بهره گرفته شود اما نباید اجازه دهیم عده‌ای با ترویج بی حجابی، برای حضور بانوان خوش حجاب در جامعه مشکل ایجاد کنند.

اصغری بیان کرد: باید فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه شکل گیرد باید برنامه بلندمدت جهت فرهنگ‌سازی در این حوزه صورت گیرد چرا که به فرموده رهبری بی‌حجابی حرام شرعی و سیاسی است نباید اجازه دهیم به بهانه‌های مختلف دشمن مروج بی‌حجابی در کشور باشد.

وی افزود: نباید برای موضوع عفاف و حجاب به اجرای برنامه‌های کوتاه مدت صرفاً در هفته عفاف و حجاب اکتفا کرد بلکه باید برنامه‌های فرهنگی تبلیغی و مصونیت بخش را در مقابل تهاجم سنگین بیگانه به‌صورت بلند مدت اجرا کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران بر لزوم فضاسازی فرهنگی تبلیغی با هدف گسترش حجاب و عفاف تأکید کرد و ادامه داد:  اجتماع بزرگ حجاب و عفاف به صورت خانوادگی چهارشنبه، ۲۱ تیر همزمان با روز عفاف و حجاب در بوستان ولایت ساری برپا شود.

وی با بیان اینکه تجلیل از بانوان فرهیخته خوش حجاب، حضور بانوان و دختران محجبه در سواحل و مراکز فرهنگی تفریحی، تولید آثار با محوریت آیات و روایات با موضوع عفاف و حجاب نیز در هفته عفاف و حجاب باید مورد توجه مسولان امر قرار گیرد و معرفی الگو از بانوان فرهیخته و محجبه نیز در دستور کار قرار دارد.

اصغری در پایان با تأکید بر لزوم توجه و معرفی صنعت پوشاک ایرانی اسلامی با هدف ترویج خوش حجابی در قالب غرفه‌های عرضه پوشاک اسلامی در سطح استان، افزود: توجه ویژه‌ای نسبت به برگزاری نشست‌های روانشناسی در حوزه عفاف و حجاب شود.

انتهای پیام
captcha