آیین بزرگداشت شاعر لرستانی «رمضان پرورده» برگزار شد
کد خبر: 4154004
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰

آیین بزرگداشت شاعر لرستانی «رمضان پرورده» برگزار شد

آیین بزرگداشت شاعر پیشکسوت لرستان، استاد «رمضان پرورده»، 18 تیرماه در تالار شهید آوینی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم‌آباد برگزار شد.

آیین بزرگداشت رمضان پروردهبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، آیین بزرگداشت شاعر پیشکسوت لرستان، استاد «رمضان پرورده» یک‏شنبه، 18 تیرماه با  همکاری معاونت فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن موسیقی لرستان با حضور شاعران، خوانندگان نامی و دوستداران فرهنگ و هنر لرستان در محل تالار شهید آوینی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم‌آباد برگزار شد.

در این مراسم منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه آثار استاد رمضان پرورده تا سال‌های سال، تغذیه‌کننده فرهنگ و هنر لرستان خواهد بود، اظهار کرد: اجرای این برنامه بزرگداشت صرفاً برنامه‌ای اداری و با روال اداری نبوده، بلکه با عشق همراه است.

وی با بیان اینکه استاد پرورده در حقیقت به مقام عشق و دوست داشتن مردم لرستان نیز رسیده است، افزود: برای کسی که به مقام عشق و دوست داشتن مردم رسیده است، وظیفه ما هم این است که مراسم‌ نکوداشت و گرامیداشت برگزار کنیم و این‌کار را با عشق و دوست داشتن و همکاری انجمن موسیقی لرستان به جلو بردیم.

 احمدی با اشاره به اینکه استاد پرورده در دنیا به مقام عشق و دوست داشتن مردم رسیده است، گفت: دست یافتن به چنین مقامی در لرستانی که مهد شاعران و نویسندگان و فرهیختگان است، سخت است و قطعاً کاری نیست که هر کسی بتواند به آن دست پیدا کند و به مقام عشق و دوست داشتن مردم برسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تأکید بر اینکه دست یافتن به چنین مقامی فقط نیازمند پژوهش نیست و بی‌شک استاد پرورده در وجودشان و شعرشان چند عنصر مهم و ارزشمند دارند، ادامه داد: این عناصر در حقیقت همان عشق به وطن «دیار لرستان»، مردم لرستان و عشق به معصومین هستند.

وی با بیان اینکه محتوایی که استاد پرورده برای شعرش انتخاب کرده، اعتبار شعر و سروده‌هایش را بسیار بالا برده است و به آثارش مانایی و ماندگاری داده است، افزود: عشق معصومین در نوع خود برای بیان هنری، مانایی دارد و در تاریخ می‌ماند و سال‌های سال تغذیه‌کننده نیاز فرهنگی و هنری لرستان خواهد بود.

احمدی در ادامه با اشاره به گوشه‌ای از ابیات استاد پرورده در خصوص گلایه از بخت و اقبال اظهار کرد: نکته‌ای که ما  در خصوص ایشان و در مورد بخت دیدیم به گونه دیگری است، زیرا استاد پرورده در دنیا و در آخرت به عشق مردم و مانایی در فرهنگ و هنر دست یافته است. وجود ایشان و عمر ایشان سراسر خوبی و نیکی به مردم لرستان بوده است و قطعاً در تاریخ شعر و ترانه و موسیقی این استان، مانا خواهد بود.

در بخشی از این مراسم، مستند جذاب و ارزنده معرفی استاد رمضان پرورده اکران شد و برنامه گروه موسیقی ماهور به سرپرستی استاد بهمن اسکینی، اجرا و با اهدای لوح تقدیر  و هدایایی از استاد پرورده تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha