تشکیل کارگروه بعثه و سازمان حج برای بررسی جوانب برقراری سفر عمره
کد خبر: 4154666
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹

تشکیل کارگروه بعثه و سازمان حج برای بررسی جوانب برقراری سفر عمره

سرپرست حجاج ایرانی در نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت از رئیس این سازمان خواست کارگروهی متشکل از معاونین و مدیران بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت جوانب مختلف برقراری سفر عمره را بررسی و گزارش دهند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب در مکه تشکیل شد نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به علاقمندی مردم کشورمان به سفر عمره، خواستار پیگیری همزمان این موضوع از طریق شورای امنیت ملی و اعلام نظر این شورا شد.

وی گفت: در آخرین نشست شورای عالی حج رئیس جمهور در اظهارات خود به همکاری دولت برای راه‌اندازی سفر عمره اشاره کرد.

گفتنی است که بیش از 5 میلیون و 800 هزار نفربرای سفر عمره سال‌های قبل ثبت نام کرده و در نوبت اعزام به سرزمین وحی هستند.

در ادامه این جلسه سیدعباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت از تدوین سیاست‌های حوزه مسکن در کمیته مسکن و برنامه‌ریزی در حوزه تغذیه و تدارکات برای تغیییر برنامه غذایی و افزایش کیفیت غذا در حج آینده خبر داد و گفت: در صورت تأیید این سیاست‌ها مذاکره برای امضای قراردادها و انجام اقدامات لازم قبل از خروج از عربستان صورت خواهد گرفت.

این جلسه با گزارش آقای غلامرضا رضایی، رئیس ستاد عملیات حج درباره ارزیابی هتل‌های مورد استفاده در حج امسال، برنامه‌ریزی برای پیشبرد امور حج آینده متناسب با دستورالعمل اعلام شده از سوی کشور میزبان ادامه یافت و وی اظهار کرد: پیرو توصیه سرپرست حجاج ایرانی، درجلسات ستاد و مناطق مکه تاکید شد که ارائه خدمات به نحو مطلوب تا حضور آخرین زائر در مکه و مدینه بدون هیچ کاستی ادامه یابد. تعداد زائران در مکه و مدینه امشب به 41325 و 9740 نفر می‌رسد.

رئیس ستاد عملیات حج با اشاره به اینکه تاکنون 11163 نفر از زائران در قالب 76 کاروان با قطار و 8100 نفر در قالب 60 کاروان با اتوبوس از مکه راهی مدینه شدند، افزود: 17681 نفر در قالب 117 کاروان با 79 پرواز از شهر پیامبر و 17184 نفر در قالب 111کاروان با 70 پرواز ازجده به میهن اسلامی بازگشتند و این روند ادامه دارد.

طاهر درودی، معاون مرکز پزشکی حج و زیارت نیز از برنامه انتقال بیماران بدحال به کشور در هماهنگی با هواپیمایی گزارش داد و گفت: فردا چهار شنبه 8 نفر از بیماران که نیاز به خدمات درمانی بیشتری دارند به ایران اعزام خواهند شد.

وی افزود: در حال حاضر 25 بیمار در بیمارستان های سعودی در مکه و جده و 33 زائر هم در بیمارستان هیئت پزشکی مکه تحت درمان قرار دارند.

در ادامه این جلسه، ناصر حویزاوی، مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان از پیگیری های صورت گرفته از طریق وزارت حج و عمره عربستان در مورد مطالبات از شرکت مطوفی حجاج ایران گزارش داد و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تأکید کرد که تا قبل از خروج از عربستان تکلیف حساب‌ها با این شرکت و دیگر طرف‌های سعودی نهایی و گزارش آن ارائه شود.

این جلسه با گزارش آقایان محسن رزاقی، نماینده شرکت هواپیمایی ایران ایر درباره آخرین وضعیت پروازهای حج و داود باقری، دبیر ستاد مدیریت بحران درباره اقدامات این کمیته در حج امسال و ارزیابی صورت گرفته از فعالیت بخش‌های مختلف اجرایی پایان یافت.

نماینده شرکت ایران ایر با اشاره به میزان بار مجاز همراه حجاج افزود: در حال حاضر روزانه بین 8 تا 9 پرواز از هر کدام از فرودگاه‌های مدینه و جده انجام می‌شود که در سه روز آینده به 20 پرواز خواهد رسید.

انتهای پیام
captcha