انتقال پیکر حجاج فوت شده خراسان رضوی به مشهد
کد خبر: 4154875
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶

انتقال پیکر حجاج فوت شده خراسان رضوی به مشهد

مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی گفت: پیکر حجاج فوت شده از خراسان رضوی صبح امروز به مشهد منتقل شد.

حج تمتعبه گزارش ایکنا و به نقل از روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی، عباس خداشناس، مدیر روابط عمومی حج و زیارت استان، گفت: پیکر شادروان «علیرضا روحی» زائر ۷۲ ساله از مشهد و مرحومه «قمر عزیزی قادرآبادی» بانوی زائر ۶۵ ساله اعزامی از تایباد که در حج تمتع امسال بر اثر ایست قلبی در مکه مکرمه دار فانی را وداع گفته بودند، به مشهد منتقل شد.

وی افزود: زنده‌یاد علیرضا روحی در تاریخ سوم تیرماه و شادروان قمر عزیزی قادرآبادی در تاریخ ۱۲ تیرماه در شهر مکه مکرمه دارفانی را وداع گفتند.

خداشناس ادامه داد: با توجه به این که خانواده هر ۲ زائر فوت شده درخواست انتقال اجساد آنها به ایران را داشتند، پیکر این زائران متوفی با پرواز شماره ۱۵۲۳ در ساعت ۶ صبح امروز از جده به مشهد منتقل و تحویل خانواده‌های متوفیان شد.

مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی گفت: هزینه انتقال اجساد طبق قرارداد سازمان حج و زیارت با بیمه ایران بر عهده بیمه است و از خانواده زائران فوت شده هزینه‌ای برای انتقال گرفته نمی‌شود. خوشبختانه سایر زائران استان در سلامت کامل هستند و طی بازه زمانی ۱۸ تا ۲۷ تیرماه به وطن باز خواهند گشت.

وی اضافه کرد: از ۱۸ تیرماه امسال تاکنون 4397 زائر و عوامل اعزامی به حج تمتع امسال با ۱۹ پرواز به فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد بازگشته‌اند که از این تعداد، 4240 زائر از خراسان رضوی و یک کاروان ۹۳ نفره از خراسان شمالی و بقیه زائران مربوط به استان‌های دیگر هستند.

خداشناس بیان کرد: زائران حج تمتع امسال در قالب ۶۶ کاروان زیارتی شامل ۴۶ کاروان از استان خراسان رضوی با 9845 زائر(معادل ۱۱.۵ درصد از زائران کل کشور) و ۹ کاروان از استان خراسان شمالی با 1297 زائر از فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد به سرزمین وحی اعزام شدند.

مدیر روابط‌عمومی حج و زیارت خراسان رضوی گفت: از ۶۶ کاروان، ۲۶ کاروان خراسان رضوی به صورت مدینه قبل با 4010 زائر و ۴۰ کاروان به صورت مدینه بعد با 5835 زائر هستند.همچنین از این تعداد کاروان، ۵۹ کاروان شیعه با 8765 زائر و هفت کاروان اهل سنت با 1060 زائر هستند.

انتهای پیام
captcha