زمینه بهره‌مندی از خدمات مشاوره خانواده برای اقشار کم‌برخوردار فراهم شود
کد خبر: 4154916
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۶
حجت‌الاسلام وحدانی‌نیا:

زمینه بهره‌مندی از خدمات مشاوره خانواده برای اقشار کم‌برخوردار فراهم شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه فرهنگ رجوع به مشاوره پیش و پس از ازدواج ترویج شود، گفت: باید بر تعداد مراکز مشاوره واجد صلاحیت افزوده شود تا به‌ویژه اقشار‌ کم‌برخوردار نیز بتوانند از این امر بهره ببرند.

حجت‌الاسلام یدالله وحدانی‌نیا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام یدالله وحدانی‌نیا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی در خصوص اهمیت خانواده، اظهار کرد: خانواده یک جایگاه مقدس در نظر اسلام دارد، امری که امروزه چندان توجهی به آن نمی‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: به خاطر همین عدم توجه به کارکردهای خانواده است که افراد یا تن به ازدواج به موقع نداده یا در انتخاب شریک زندگی همسان‌گزینی را درنظر نمی‌گیرند و به این دلیل که توجه لازم به جایگاه خانواده ندارند به راحتی با طلاق به ویژه از نوع توافقی آن کانون خانواده را متلاشی می‌کنند. 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی افزود: نباید از نظر دور داشت که ریشه ناملایمات فردی و اجتماعی و کج‌روی‌های جامعه تربیت خانوادگی است و وقتی خانواده‌ای متزلزل یا از هم پاشیده است نسبت به امور تربیتی فرزند دقت و مراقبت ندارند، به خصوص غفلتی که امروزه والدین نسبت به آسیب‌های فضای مجازی بر روح و روان فرزندان دارند؛ متأسفانه می‌بینیم نوجوانان و جوانان ناخواسته به سمت جرایم پیش می‌روند.

وی تصریح کرد: از طرفی امروزه در خانواده‌های نامتعادل و متزلزل عدم وجود صداقت موج می‌زند. با وجود این ویژگی در زندگی خانوادگی اختلافات محیط خانه و خانواده با گفتمان و رفتار صادقانه حل و فصل خواهد شد، اما بدون وجود آن به سمت اختلاف پیش خواهیم رفت. 

وحدانی نیا افزود: وقتی اختلاف برطرف شد دیگر تنش و مشاجره‌ای رخ نخواهد داد و در نتیجه شاهد طلاق در خانواده‌ای که صداقت وجود دارد نخواهیم بود. از طرفی فرهنگ بهره‌گیری از نظر مشاور پیش از رفتن به دادگاه در جامعه ترویج نشده که این ناشی از نبود مهارت‌های ارتباطی است.

وی بیان کرد: لازم است فرهنگ رجوع به مشاوره و ضرورت رجوع به مشاور به ویژه برای زن و مرد پیش و پس از ازدواج ترویج شده و از طرفی بر تعداد مراکز مشاوره واجد صلاحیت افزوده شود تا به خصوص اقشار‌ کم ‌برخوردار هم بتوانند از این امر بهره ببرند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع خانواده‌ای که زن و مرد نسبت به یکدیگر صداقت داشته و برای مشکلات خود با یکدیگر مکالمه کرده یا از نظر مشاور بهره می‌گیرند، راهی برای توسعه اختلافات خود نخواهند داشت‌ و این اصولی است که در اسلام نیز بدان تاکید فراوانی شده است.

انتهای پیام
captcha