برپایی نمایشگاه نقاشی جلوه‌های زندگی در قدس در نیوجرسی
کد خبر: 4155434
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴

برپایی نمایشگاه نقاشی جلوه‌های زندگی در قدس در نیوجرسی

شهاب قواسمی، هنرمند فلسطینی اهل قدس، نمایشگاهی با موضوع قدس و جلوه‌های زندگی فلسطینیان در روستاها و حومه آن را در مرکز جامعه فلسطینی‌ها واقع در کلیفتون نیوجرسی برپا کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، شهاب قواسمی، نقاش اهل قدس نمایشگاهی از آثار خود را با موضوع شهر قدس و جلوه‌های زندگی فلسطینیان در روستاها و حومه این شهر اشغالی برپا کرده است. این نمایشگاه در مرکز جامعه فلسطینی‌های مقیم نیوجرسی واقع در کلیفتون این ایالت برگزار شده است.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه جمع زیادی از جامعه فلسطینیان مقیم آمریکا، شهروندان عرب این کشور، رهبران گروه‌های مردمی و خطیبان دینی و شماری از دوستداران هنر نقاشی حضور داشتند.

این هنرمند حدود 30 نقاشی را به نمایش گذاشته است که تقریباً نیمی از آنها رنگی و نیمی دیگر عمدتاً سیاه‌وسفید است و در آن کوشیده شده که قدس را همان‌گونه که هست به تصویر بکشد. در این آثار دروازه‌ها، مناره‌ها، برج‌ها، دیوارهای باستانی و بازارهای کهن در کنار مردم و فعالیت‌های آنها ترسیم شده است.

شهاب قواسمی، اهل قدس، در سال 1959 در محله باب السلسه مشرف به مسجد قبة الصخره و باروی عظیم قدس متولد شد و زندگی در کوچه و خیابان‌های کهن تاریخی این شهر با ذوق هنری وی آمیخت شد. او ابتدا در مؤسسه «خانه هنرمندان» هنر نقاشی را آموخت و سپس برای تحصیل در رشته هنرهای زیبا به اروپا رفت و اکنون در دانشگاه قدس و دیگر مؤسسات هنری به تدریس هنر نقاشی می‌پردازد. نقاشی‌های وی در کتاب «روزی روزگاری؛ قدس در صدسال پیش» در سال 2016 انتشار یافته که شامل 70 نقاشی با مداد است. به گفته این هنرمند، ترسیم هر نقاشی این اثر 100 ساعت به طول انجامیده و هرکدام شهر قدس را آن‌گونه که در پایان دوره عثمانی بوده، به تصویر کشیده است.

انتهای پیام
captcha