همایش بیست‌و‌پنجمین سالگرد تأسیس مهد قرآن قزوین برگزار شد
کد خبر: 4155450
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸

همایش بیست‌و‌پنجمین سالگرد تأسیس مهد قرآن قزوین برگزار شد

همایش بیست و پنجمین سالگرد تأسیس مهد قرآن قزوین با حضور مسئولین استان، اساتید، مربیان، حافظان و خانواده‌ها در سالن همایش‌های دانشگاه فرهنگیان استان قزوین برگزار شد.

سالگرد تأسیس مهد قرآن قزوین

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه مهد قرآن در آغاز این همایش پس از تلاوت قرآن کریم و پخش سرود ملی، پرویز خوش‌پنجه، مدیر مهد قرآن استان قزوین ضمن قدردانی از زحمات تمامی همکارانش در برپایی همایش، گزارشی از عملکرد فعالیت‌ها از ابتدای راه‌اندازی در سال ۱۳۷۳ و وضعیت فعلی ۱۴۰۲ در بخش‌های آموزشی، ستادی برای رشد و شکوفایی حافظان قرآن ارائه کرد.

به گفته خوش‌پنجه در ابتدای فعالیت‌های مهد قرآن یک حافظ کل در استان نداشتیم و در حال حاضر با عنایت الهی تلاش و همکاری اساتید و مربیان، شکوفایی ۳۰۰ حافظ کل و ۴۰۰۰ حافظ در اجزاء مختلف مهم‌ترین دستاورد بیست‌و‌پنج سال فعالیت مهد قرآن در این استان است.

بنا بر این گزارش در ادامه دکتر محمدعلی خواجه‌پیری، عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در این همایش طی سخنانی ضمن قدردانی از تلاش‌های خستگی ناپذیر استاد خوش پنجه همراهی اساتید و مربیان مهد قرآن که با اقدامات جهادی و فی سبیل‌الله‌ در توسعه و گسترش فرهنگی قرآنی گام‌های بلند برداشته‌اند، یادآور شد اگر امروز ۳۰۰ حافظ کل در مهد قرآن شکوفا شدند باید به همت هر یک از آن‌ها در سال آینده ۳۰۰ جلسه خانگی قرآن اداره شود و بر خیل حافظان قرآن افزوده شود.

این پیشکسوت فعال قرآنی در ادامه گفت اینکه حافظ قرآن برای خود حافظ باشد مفید نیست حافظ باید مربی حفظ شود و با بهره‌گیری از تجارب خود حافظ پرورش دهد.

خواجه‌پیری در پایان گفت: پس از گذشت ربع قرن فعالیت زمان آن رسیده که نیروهای تربیت یافته توسط مهد قرآن در شهر به کار گرفته شوند و مسئولان استفاده تخصصی از این نیروهای کارآمد قرآنی را در دستور خود قرار دهند.

در پایان آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین نیز در سخنانی با قدردانی از تلاش‌های ارزشمند مهد قرآن در جهت ترویج فرهنگ قرآن و اهل‌بیت(ع)، اهمیت قائل شدن برای کتاب خدا و توسعه و گسترش آموزش قرآن با برگزاری محافل متنوع و جلسات قرآنی برای جذب نوجوانان، جوانان و دانشجویان و سایر اقشار را مورد تأکید قرار داد.

رحمت‌اله سلمان ماهینی، معاون امور استانها هم ضمن تشکر از همه دست اندرکاران همایش پیام سید محمود چاوشی مدیرعامل مؤسسه کشوری مهد قرآن به مناسبت بیست‌و‌پنجمین سال تأسیس مهد قرآن استان قزوین را قرائت کرد.

بنابر این گزارش اهدای گواهینامه‌های دفتر مرکزی مؤسسه مهد قرآن با امضاء حجت‌الاسلام والمسلمین فومنی‌الحائری، مؤسس و رئیس هیأت امناء و استاد شهریار پرهیزکار، رئیس هیأت علمی مؤسسه کشوری مهد قرآن به حافظان ۱۵ و ۲۰ جزء، تقدیر از اولین‌های عضو مهد قرآن، تلاوت جمعی آیات ۲۸۵ و ۲۸۶ سوره بقره از دیگر برنامه‌ها بود که در این مراسم اجرا شد.

سالگرد تأسیس مهد قرآن قزوین

سالگرد تأسیس مهد قرآن قزوین

انتهای پیام
captcha