بازگشت آخرین گروه حجاج خراسانی با ۱۰ پرواز
کد خبر: 4155457
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۹
27 تیرماه صورت می‌گیرد

بازگشت آخرین گروه حجاج خراسانی با ۱۰ پرواز

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی گفت: آخرین گروه حجاج خراسانی ۲۷ تیرماه با ۱۰ پرواز فرودگاه عربستان را به مقصد مشهد ترک می‌کنند.

بازگشت حجاججواد شاد، مدیر حج و زیارت خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: اولین گروه حجاج استان‌های خراسان رضوی و شمالی در قالب هشت پرواز به تعداد ۷۲۲ نفر از ۱۳ خردادماه به مدینه اعزام و آخرین گروه حجاج کاروان‌های مدینه قبل همزمان با ۲۰ خردادماه در قالب پنج پرواز در دو گروه با پروازهای شماره ۱۷۳۲ در ساعت ۶ صبح به تعداد ۲۵۷ نفر و با پرواز شماره ۱۷۲۶ در ساعت ۱۷:۲۰ مشهد را به مقصد مدینه ترک کردند.

وی ادامه داد: نخستین گروه اعزامی حجاج کاروان‌های مدینه بعد، ۱۷ خردادماه به تعداد ۲۱۳ نفر از زائران با پرواز شماره ۱۷۷۰ در ساعت ۶:۴۰ به سرزمین وحی اعزام شدند، همچنین ۲۵۸ نفر از حجاج نیز در ساعت ۱۹:۳۰ با پرواز ۱۷۷۲ مشهد را به مقصد جده ترک کرده و اعزام حجاج کاروان‌های مدینه بعد تا ۲۵ خردادماه ادامه داشت.

شاد اظهار کرد: از خراسان رضوی و شمالی تعداد 11 هزار و 431 زائر و عوامل اجرایی برای اجرای مناسک حج تمتع اعزام شدند که بازگشت این زائران از 18 تیرماه آغاز شد و تا 27 تیرماه ادامه دارد. در روز 18 تیرماه هفت پرواز از جده به مشهد برای انتقال حجاج در نظر گرفته شد که در اولین روز پرواز تعداد 669 نفر  از حجاج به مشهد بازگشتند، ضمن اینکه انتقال حجاج از مکه به مشهد تا 20 تیرماه ادامه یافت.

وی افزود: انتقال حجاج از مدینه 20 تیرماه آغاز شد و آخرین گروه حجاج خراسانی به تعداد 931 نفر در قالب 10 پرواز طی ساعات 10:10، 14:40، 20:10 و 23:55 فرودگاه عربستان را به مقصد فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد ترک می‌کنند.

شاد با اشاره به اینکه در حال حاضر حال عمومی زائران اعزامی استان خوب است گفت: در سال‌جاری سه نفر از زائران اعزامی خراسان رضوی در سرزمین وحی دارفانی را وداع گفتند.

انتهای پیام
captcha