فلسطینیان مخیر میان گلوله، ترک وطن و یا زندگی تبعیض‌آمیز
کد خبر: 4155718
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
طرح قاطع اسرائیل نشان می‌دهد؛

فلسطینیان مخیر میان گلوله، ترک وطن و یا زندگی تبعیض‌آمیز

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی کابینه رژیم صهیونیستی از طرح جدید این رژیم برای مخیر ساختن فلسطینیان کرانه باختری میان ترک وطن، زندگی تبعیض‌آمیز در یک دولت یهودی و یا گلوله در برابر افرادی که بر مقاومت مسلحانه اصرار دارند، خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الخلیج، بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی کابینه رژیم صهیونیستی در تحقیقی که در مجله «هاشیولوش» با عنوان «طرح قاطع اسرائیل» منتشر کرد، تصریح کرده است: راه‌ حل دو کشوری به بن‌بست رسیده و زمان آن فرا رسیده است که این «پارادایم» شکسته شود و راه مناسبی برای برون‌رفت از این چرخه بی‌پایان پیدا کنیم.

به گفته اسموتریچ دستیابی به این هدف در وهله اول مستلزم «اقداماتی» است. وی اعمال حاکمیت کامل «اسرائیل» بر مناطق مختلف کرانه باختری، پایان دادن به مناقشه شهرک‌سازی در قالب ایجاد شهرها و شهرک‌های جدید در کرانه باختری و انتقال صدها هزاران مهاجر جدید به این مناطق را به عنوان مهم‌ترین بخش این اقدامات توصیف می‌کند.

وی با گستاخی مدعی شده است: باید برای همه روشن کنیم که واقعیت در کرانه باختری غیر قابل‌ بازگشت است، اسرائیل آمده است بماند و رؤیای اعراب برای ایجاد کشوری در کرانه باختری دیگر به تحقق نخواهد پیوست.

در مورد فلسطینی‌ها، اسموتریچ معتقد است که آنها دو گزینه اساسی دارند: کسانی که موافقت می‌کنند از خواسته‌های ملی خود دست بکشند، می‌توانند در یک «دولت یهودی» بمانند و زندگی کنند و از تمام مزایایی که «دولت یهود» برای کشور به ارمغان آورده است بهره‌مند شوند؛ اما افرادی که تصمیم ندارند از خواسته‌های ملی خود دست بکشند، می‌توانند به یکی از کشورهایی که می‌توانند در آن آرزوهای خود را محقق کرده یا هر مقصد دیگری در جهان مهاجرت کنند.

وی در ادامه تأکید کرد: افرادی که این دو گزینه را نمی‌پذیرند هم کسانی خواهند بود که انتخاب دیگری دارند. اشاره اسموتریچ به مقاومت در برابر اشغالگران است. به گفته او در این صورت نیروهای امنیتی با مشت آهنین و با شرایطی که انجام این کار را آسان می‌کند با آنها مقابله خواهند کرد.

وزیر دارایی کابینه رژیم صهیونیستی مدعی شد که این طرح «عادلانه‌ترین و اخلاقی‌ترین طرح با همه معیارهای تاریخی، صهیونیستی و یهودی» بوده و تنها گزینه‌ای است که می‌تواند به آرامش، صلح و همزیستی واقعی منجر شود.

سخنان اسموتریچ با وجود تکان‌دهنده بودن، حسنی نیز دارد و آن اینکه سیاست اصلی رژیم صهیونیستی در قبال سرزمین‌های اشغالی را به صراحت آشکار می‌کند و مهر تأییدی بر مواضع گروه‌های مقاومت است که برای سال‌ها تأکید کرده‌اند، دشمن صهیونیست جز به اشغال تمام سرزمین‌های فلسطینی و جایگزین ساختن مهاجران صهیونیست با ساکنان اصلی رضایت نخواهد داد.

انتهای پیام
captcha