ادای سوگند پزشکان فلسطینی در مسجدالاقصی
کد خبر: 4155827
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲

ادای سوگند پزشکان فلسطینی در مسجدالاقصی

جمعی از فارغ‌التحصیلان یک دانشگاه فلسطینی مراسم ادای سوگند پزشکی خود را در صحن بیرونی مسجدالاقصی برگزار کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، فعالان شبکه‌های اجتماعی تصویری از پزشکان در حال انجام سوگند فارغ‌التحصیلی در صحن مسجدالاقصی  روبروی قبه الصخره به اشتراک گذاشتند.

این عکس متعلق به مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه قدس در ابودیس است.

دانش‌آموختگان رشته‌های پزشکی دانشگاه قدس در ابودیس به عنوان یک سنت سالانه به منظور تأیید هویت فلسطینی این مسجد و با توجه به تلاش‌های اشغالگران برای تصرف این مکان و حملات مداوم به فلسطینیان در آنجا سوگند رسمی فارغ‌التحصیلی خود را در صحن‌های مسجدالاقصی  ادا می‌کنند.

ادای سوگند پزشکی در مسجدالاقصی رسمی است که معمولاً دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه قدس از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون آن را انجام می‌دهند. محمد الکسوانی، از پزشکان فلسطینی، در این باره گفت: نخستین بار در سال ۲۰۰۰ دانشجویان دانشکده پزشکی قدس در مسجدالاقصی سوگند پزشکی یاد کردند و این کار هر ساله با وجود مشکلات و موانع برای ورود دانشجویان کرانه باختری به این مسجد ادامه یافته است.
 
وی با بیان اینکه دانشجویانی که برای ادای سوگند وارد مسجدالاقصی می‌شوند از نقاط مختلف فلسطین، از قدس گرفته تا شمال و جنوب کرانه باختری هستند، افزود: دانشکده پزشکی دانشگاه قدس، ۱۰۶ فارغ‌التحصیل رشته پزشکی داشته است که ۶۰ نفر از آنها توانستند برای ادای سوگند وارد مسجدالاقصی شوند و سایر این دانشجویان به دلیل موانع امنیتی و صادر نشدن مجوز برای ورود به شهر قدس، نتوانستند در این مراسم شرکت داشته باشند.
 
وی درباره انتخاب مسجدالاقصی برای برگزاری چنین مراسمی گفت: ما در مسجدالاقصی سوگند یاد می‌کنیم تا یادآور پایداری ملت فلسطین در دفاع از این مسجد و تأکید بر حقوق ملت فلسطین باشیم و همچنین این مسجد مکان مقدسی است که سوگند پزشکان در آن بر قداست سوگند می‌افزاید و تأکیدی بر انسانیت و قداست حرفه پزشکی است.
 
شیخ «عمر الکسوانی»،‌ مدیر مسجدالاقصی، نیز گفت: ادای سوگند در مسجدالاقصی پیامی به همه جهانیان است که ملت فلسطین زندگی را دوست دارد و با وجود شرایط دشوار و موانع بسیار، به آموختن و پیشرفت عشق می‌ورزد.
 

انتهای پیام
captcha