برگزاری نماز جماعت در سه هزار مدرسه گیلان
کد خبر: 4157056
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵

برگزاری نماز جماعت در سه هزار مدرسه گیلان

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: در حال حاضر یک‌هزار و 700 مدرسه استان دارای نمازخانه اختصاصی است که با برنامه ریزی‌های انجام شده در سه هزار مدرسه نماز جماعت برپا می‌شود.

نشست ستاد اقامه نماز آموزش و پرورش گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، محمد فائزی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان امروز، 31 تیرماه در نشست ستاد اقامه نماز با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان، نوسازی مدارس و گروه‌های جهادی در آموزش نماز و تجهیز نمازخانه‌ها اظهار کرد: در حال حاضر یک‌هزار و 700 مدرسه استان دارای نمازخانه اختصاصی است که با برنامه ریزی‌های انجام شده در سه هزار مدرسه نماز جماعت برپا می‌شود.

وی بر بهره‌گیری از زبان هنر و ادبیات فاخر در نهادینه کردن فرهنگ نماز جماعت تأکید کرد و با اشاره به نقش الگویی معلمان و مدیران مدارس در اقامه نماز جماعت، افزود: دغدغه‌مندی مدیران و معلمان در غنا بخشیدن به چگونگی انجام این واجب الهی، نقش تعیین‌کننده‌ای در اقبال دانش‌آموزان به جا آوردن نماز ایفا می‌کن لذا در فرآیند انتخاب مدیران مدارس، دغدغه مندی در برپایی نماز جماعت و آشنایی دانش‌آموزان با این فریضه الهی یکی از مؤلفه‌های مهم انتخاب مدیران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوطالب حجازی، رئیس ستاد اقامه نماز استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به اینکه ۸۰۰ روحانی در برگزاری نماز جماعت با آموزش و پرورش استان گیلان همکاری می‌کنند، گفت: ترویج نماز باید از سطح مدارس آغاز شود و خوشبختانه آموزش و پرورش در تعمیق فرهنگ نماز و اقامه آن پیشگام است. اقامه نماز، از شروط اساسی استقرار حکومت و نظام اسلامی است و بر این اساس باید تمام کارهایی که در حاکمیت اسلام انجام می‌شود، اقامه نماز را نیز تقویت کند.

انتهای پیام
captcha